AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.032

Någon som vett nått om dena fina bilen?

Sida 2 av 4
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Kom igen.. Ingen som har lite info om bilen???

HD91 var eeee duuuuuu??? hehe..

Mvh Jojje
Schnitzer:

Japp, det var jag som skrev lite för fort. Egentligen tänkte jag ju skriva att ställbara (sport/komfort) EDC-dämpare ingår i paketet.

MVH Tobbe
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Tyvärr vet jag inget om den här bilen =(
Men det går ju att ta reda på lätt, men det tar ett tag.
Ratten är en originaloption, sen om den ratten satt i just den bilen från fabrik det kan bara utrustningslistan svara på. Jag får forska och höra av mig sedan.
Om det nu är en riktig Sonderlack så är det ju synd att resten av bilen avviker från originalskicket såpass mycket, det får man ta och återställa.

-M5 E34 Limousine register Länk
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
HD91

Det låter bra.. Hoppas du kan ta reda på info :) Skönt att höra att ratten e en original option iaf.

Vad e d som avviker från originalskicket förutom fälgar blinkers å avgas?

Det sitter ju ingen ful styling på den.. Tycker den e klockren annars :)

Mvh Jojje
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det som jag kan se är vita blinkers, troligtvis inte nerlackad från fabrik och ett annat avgassystem. Om man ska se till helt original. Har jag glömt något?

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Schnitzer: stereo:D

Micke K. Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
b97_knl:

Sorry, den glömde jag :)

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Den stygga grejen i framrutan var inte heller fin.

//Schnitzer

Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Ja men det måste vara nån slags navigation som sitter där..

Och d ingår nog inte i priset..

Mvh Jojje
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Jojje81: Det var inte din bil som blev stulen i K-na i halgen va??
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Med tanke på hur bakdäcken ser ut skulle jag kolla motorns skick och service extra noga... Annars ser den jätte fin ut tycker jag.

Min bil: Länk
Även jag har varit lite sugen på denna bil. Utförandet är underbart läckert, med den unika färgen och det utökade skinnet. Det som avskräcker åtminstone mig lite är ägarförfarandet här i sverige!

Första ägaren var en kvinna i Spånga, som ägde bilen i över ett år utan att ha den påställd... (med andra ord: Ett ganska solklart fall av Importbulvan...) Första ägaren när bilen ställdes på var en man i sthlm som hade den fram till Maj månad i år, sedan köpte nuvarande ägare den, och sätter ut en annons endast någon dag efter att han köpt bilen........

Har inte varit i kontakt med säljaren, så jag kan inte avgöra varför han redan skall sälja. Om jag skulle köpa bilen skulle den givetvis återställas till 99,9% originalskick med MsysII-fälgar, orange blinkers och så vidare. Den enda "tuning" som fått stanna är supersprintsystemet som ser snyggt ut och lär låta gött.

Lycka till, först till kvarn får köpa, om det nu är något att ha :-)

Mvh,
Kalle
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kalle: Den första affären låter som lite importfiffel men den andra kan ju faktiskt vara att han tagit bilen i inbyte mot någon annan bil, inte helt ovanligt.

Håller med om att bilen verkligen ser bra ut på bild. Själv hade jag också bytt till M5-fälgarna men låtit vita blinkers sitta kvar då de helt enkelt är mycket snyggare än de oranga.

___
//Ulf
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kalle Hansen:

Det som gör den speciell är ju skinnet i instrumentpanelen samt en möjlig "Sonderlack". Visst är det bra att göra den till original, men BBS-fälgarna är inte helt fel heller. De kan man behålla och ha som en andra sats om man ska åka på bana eller något. Det ser dessutom väldigt bra ut med dem, men jag föredrar M-System II-fälgarna som nummer 1.

Många ägare kan man nog förvänta sig på M5 E34 och säkerligen många andra M5 också pga att det är många som inte har råd med bl.a. ägandekostnaderna.

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Programmer:

Ja, det är ju en smaksak med vilka blinkers man vill ha på. Själv så har jag monterat på oranga istället för de vita som satt på före. Tycker att kulören (Daytonaviolett) träder fram mycket bättre med de oranga.

//Schnitzer

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Kalle:

Skulle inte heller vilja köpa bilen då nuvarande ägare tydligen har upptäckt något som gör att han vill sälja den efter 1 dags ägande, EDC-stötdämparbyte månne?...

Mvh
Kanske har nuvarande ägare tagit bilen i byte på en exempelvis svårsåld bil som han behövde bli av med och säljer den på en gång för att kunna köpa en annan bil.
Jag tycker att den som är seriöst intresserad av bilen bör ringa o kolla med ägaren så slipper alla nyfikna sitta här o spekulera i all oändlighet...
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Rolex.

Jag har gjort det ;)

Pratat me båda ägarna.

Roligt att läsa alla spekuleringar bara.. hehe..

Mvh Jojje
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jojje: vill du inte dela med dig av vad du vet då?

___
//Ulf
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Lite kan man alltid dela me sig :)

Första ägare= Importfirma som tog in den men reggade den på en privat person för att slippa skatt/moms? därav den misstänkta kvinnan.
Andra: Vän till han som har/hade importfirman. Brukade bilen i 4 år å körde ca 9000 mil. Mycket trevlig kille som svarade på precis alla frågor.

Nuvarande: Gjorde ett klipp när han köpte den som antagligen kommer tjäna en slant på den bilen (av mig?).

Varför sålde då andra ägaren bilen så billigt måste väl många undra? Jo han köpte en annan bil å behövde bli av me den kvickt som fan! Tog bara ett par timmar efter annons å den var såld.

Det kanske svarar på en del frågor men även ställer nya?

Kom gärna me kommentarer. För jag e starkt spekulant på bilen. Många samtal har växlats nu me båda ägarna.

Mvh Jojje
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.