AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.031

Någon som vett nått om dena fina bilen?

Sida 1 av 4
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Länk

Jag har spanat in den å tycker den ser fin ut :)

Men.. Ska d verkligen vara en sådan ratt där?
Och färgen har aldrig hört talas om innan.

Någon som har några synpunkter eller som vet något?

Mvh Jojje
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Om inte ägaren har hittat på kulörnamnet själv så är det nog troligt att det kan vara Sonderlackierung.

Ratten tycker jag också ser konstig ut. Har för mig att jag har sett andra M5 som har den. Den är inte särskilt snygg tyvärr. Annars ser bilen fin ut. Skinn på instrumentbrädan är speciellt.

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Jojje81:

Tycker att skinnet på stolarna verkar vara i utmärkt skick dock är jag emot fälgar och allt som icke är orginal:))

I övrigt ser ut att vara en fräsch bil för sin ålder antar att HD91 kanske har mera info var är du?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
starre:

Var det inte du som hade en stuga i Värmland? Någon gång när det är träff och om du ska dit så kan du ju titta förbi.

//Schnitzer

Schitzer:

Vilket minne du har:)) stället ligger mellan Karlstad och Arvika en liten by med 4hus(Bråten) ligger i närheten av Brunnskog Camping.

Och ja skulle ha åkt upp denna helg men lite problem med bilen*** åker ev upp till midsommar

Bor du i Karlstad vi kanske skulle kunna en fika så jag kan ta ett titt på din M5?

Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Ja var e HD91??? :)

Ratten e ju lustig ja! har aldrig sett en sån innan.. Men man kan ju alltid byta ut den mot -95ans sportratt me airbag :) fast frågan e om den e original ditsatt från fabrik eller om det hänt nått missöde..

Annars tycker jag att den ser fin ut.. synd bara att den inte har elstolar å elratt.. =/

Mvh Jojje
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
starre:

Jag bor 2 mil utanför Karlstad i ett ställe som heter Vålberg (vid 45:an typ). Har du vägarna förbi där så kan vi ju mötas upp hemma hos morsan och farsan för det finns lite BMW där :) Då fixar vi fika. Tar du M3:an så skulle jag gärna vilja se den också :) Det är ju bara att möta upp.

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
starre:

Farsan har sin M5 Touring där, samt 750 E32 och 735i E32 (långmilare och bruksbil i ett). Sedan en 3,0 Si.

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Fick hjärnsläpp, du har ju inte M3:an kvar lägre väl? Glömde bort! Du har någon annan nu istället kanske.

//Schnitzer

Ratten är nog original, hade en likadan i min förra M5 -92. Snyggare än standardratten tycker jag, men det kanske bara är jag som tycker att standardratten är bland de klumpigaste/fulaste som BMW gjort.. :)
Den såg fin ut!
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Åsbrink.

E du säker på att den var original??

Jag vet inte.. jag tycker båda rattarna e fula.. ingen av dom passar bilen.. Men standard ratten utan airbag e skit fin!

Mvh Jojje
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tycker också att standardratten utan airbag är supersnygg!

//Schnitzer

Jag är inte säker på att ratten jag hade i min var original, men jag tittade på en annan 3,8 i samband med att jag skulle köpa min och den hade också samma ratt.

Den ratten som jag inte alls gillar är väl den med airbag om jag förstått det rätt. Om någon vänlig själ kunde visa en bild på hur standardratten utan airbag ser ut så vore jag tacksam!

MVH Tobbe
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Länk

Mvh Jojje
Snygg!

I övrigt tycker jag att hela bilen ser fin ut! Jag som letar bil igen blir nästan lite sugen, men ägandekostnaderna tvingar mig att leta motorsvagare syskon..
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jag gillar också den ratten starkt! Är det krångligt att byta från ratt med airbag till ratten ovan utan? Vad måste man programera för att slippa se airbaglampan lysa hela tiden? Är det samma bultmönster på naven?

Min bil: Länk
Servotronic är inte heller så vanligt på M5:or annars. undrar hur pass mycket skillnad finns på en som har servotronic?

Mvh
mauricio
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Servotronic e skit skönt! Mkt bra när man ska parkera m.m..

Min M5:a har d mesta i utr.. även servotronic..

Tycker att elratt, elstolar, avblendbara speglar å just servotronic e ett måste.. såå skönt å ha.. även EDC så klart :D

Mvh Jojje
Servotronic ingår väl i Nürburgringpaketet - tillsammans med EDC, grövre krängningshämmare och bredare bakfälgar..
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Åsbrink:

Ja, servotronic, ingår i Nürburgringpaketet, men alla M5 3,8 har EDC-dämpare varesig de har Nürburgringpaketet eller inte.

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.