|
|
|
|---|---|
bmw_zoran |
tjena har en 318is 92års som inte startar ,, de finns gnista o spänning fram till bensinpumpen fast de kommer ingen ström som får snurr på pumpen :Star man direktström från batteriet fungerar pumpen ,, fast när man ställer ner den i tanken så vill den inte,, ,, alltså de finns spänning i den 2 kablarna som kommer till pumpen ,, men de verkar som de inte kommer ner till pumpen utan stannar där :S |
| Ta bort pumpen och testa den riktig med ett spänninsaggregat. Slå lite på pumpen så att du ser att den snurrar riktigt. Har bytt 2st pumpar på två olika bilar. Verkar som det är vanligt att dom slits(Borsch). Mina behövde bytas när dom hade rullat ca 15000 mil. | |
bmw_zoran |
ja jag har gjort de flera ggr ,, men de hjälper inte,, verkar vara nåt med strömmen till pumpen ,, de finns ström fram men den fungerar inte ,, fast om man drar direkt ström så funkar den =) fattar inget :S |
| Korrosion i kabelskorna kanske? | |
bmw_zoran |
ska kolla upp de lite mer nu ,, fler tips ? |
bmw_zoran |
så där då va de fixat ,, de va skit i pumpen så strömmen orka inte få fart på pumpen ,, men vi tvättade ur den o körde den baklänges så kom all skit ut ,, så de håller nog ett tag nu :D |
| Vad bra, men så att du vet det är inte ovanligt att dessa pumpar brukar ge upp när dom blir lite till åren. Det första jag gjorde på min nuvarande bil var bytte pumpen(M3- e-36) Pump+hela armaturen för 1300kr på BMW. Billigt med tanke på att det kostade mig 2300kr att köpa bara pumpen på Mekonomen till en 325 -92 | |
| Tänk på att pumpen kyls av soppan som åker igenom den. Om man inte har nån soppa och ändå kör pumpen så går den sönder så småningom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.