AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
731

startbroblem 523 -99

Ni
14
Nichlas
523IA -98 Sedan
523IA -99 Touring
Hej
Undrar vad felet kan vara när bilen plötsligt inte startade i morse.
Motern går runt men startar ej.
tacksam för för några bra tips.
Mvh Nicke
523ia touring-99

Kan vara kamaxelgivaren. Hade samma problem en gång och då var det den som hade pajjat...
Verkar vara vanligt, råkade ut för samma som dig men bilen hoppade igång efter att den fick stå i några minuter. Tror att det var startspärren som utlöstes, det fanns en felkod för detta på min bil när den kopplades till Carsoft. Detta nollades ur felminnet och har inte återkommitl. Men jag är inte säker om det var där som felet satt. Prova med en annan nyckel för att se om det hjälper. Det kan vara en massa annat också...
Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-01
Hur låter det när du försöker starta,
1/ normalt eller hoppar den igång och sedan dör?
2/låter det som om den går runt ovanligt "lätt"?

1/ Bensinpumpen gick sönder på min fast det var under färd.
Då hoppade den igång vid ett par försök för att sedan för bli död.

2/ de hydraliska lyftarna kan ställa sig i öppet läge och då låter det som om du inte har något komp alls i bilen, har hänt mihg en gång.
Vevade runt på startmotorn långa stunder men korta stopp i mellan, gasade till ibland och plötsligt hostade den igång efter ett tag, först lite hackande men sedan på alla burkar.

/Fredrik
Ni
14
Nichlas
523IA -98 Sedan
523IA -99 Touring
Tack för alla svar.
Men denna dagen var turen med mig och med lite startgas löste sig detta problemet.
mvh Nicke

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Nr 2 som Hermander skriver om är vanligt på E39, om du har startat och stängt av motorn ett par ggr med korta intervall, så är den svårstartad dan efter, har hänt mig flera ggr med e39:an, men det är bara att mala på så startar den till slut.

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.