|
|
|
|---|---|
|
Eftersom TH hävdar att försäkringen inte gäller på nordslingan så får man nöja sig med ett varv i ringtaxin. Bokade den 9juli, ngn annan som ska ner den helgen kanske? /// mstrutsen | |
|
Hur mycket fick du betala för det? //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
175 euro... Kommer bli festligt Länk |
|
|
Ok, kön är ganska lång vad det verkar. Hur långt innan beställde ni tid? //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
mstrutsen: Grattis det blir nog kul! Själv ska jag trotsa TH och köra på ringen själv, det var ju delvis därför jag köpte en M5 E34 igen... |
|
|
Vet du vem ni ska få åka med? Sabine, Claudia eller Hans-Joachim? MVH / Jacob |
|
|
Jacob_M3: Ingen aning men hoppas på sabine *snaskar M-femman: Jag förstår dig men det känns mest dumt att riskera en bil som ändå kostat 200` för ett varv, så säger jag nu men det kommer att klia i tassarna när man står där med sin egen bil ;) Schnitzer: Tror vi beställde för tre månader sen ungefär, fick ganska nyligen hem bekräftelse på bokningen så nu är det bara hoppas det är regnfritt den dagen ;) /// mstrutsen |
|
|
Jag säger bar en sak! BYT BOLAG! TH är bolaget man absolut inte skall ha om man har en entustast bil som man använder. Mycket man hört om strul med ersättningar är förknippat med just detta bolag. Jovisst premien är ju viktig......men är man inte försäkrad när det "gäller" så spelar ju det ingen roll. Grattis till åket med Ringtaxin. Måste vara oerhört kul att få åka med en erfaren chauför som inte tvekar att hänga ut på lite rejäla ställ i hög fart. Vad jag har sett så går det iallfall åt material som gott uppväger priset av åkturen. / John |
|
|
John John: Jag ska byta men förfallodagen är i oktober... Premien är betydligt lägre än andra bolag men det är alltid strul vid skada. Nu när de börjar ändra om var försäkringen gäller så har jag fått nog! |
|
|
Om du ställer av bilen....... låt oss säga ett par dagar. Så kan du ju byta bolag när du ställer på den igen..... Frågar du bolaget om detta så säger dom givetvis att det inte går till så. Men det har funkat för mig. / John |
|
|
Det stämmer ju som ni säger ang Trygg Hansa, håller faktiskt på med ett ärende där just nu så vi får se hur det går med det. Funderade redan på att byta bolag innan men de verkar ju vara överlägset billigast. /// mstrutsen |
|
|
Ringtaxin skulle jag också vilja åka i :) Får se om man kanske kan få in en tur till Ringen nästa år. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
O fy fasen! Ja, då får man verkligen vänta ett bra tag om man ska åka med. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
VIlket bolag har ni som tillåter körning på Ringen då? IF gör det inte... LF kanske? Har alltid haft LF när jag kört där innan. Midsommar kommer firas på Ringen. |
|
| LF har varit kinkiga tidigare, själv har jag Folksam och där är det inga problem. BMW:s originalförsäkring (IF) har det inte heller varit några problem med tidigare. | |
|
Kör trafik på folksam de räcker :) Filma resan runt ringen? |
|
|
Riktigt fränt med ringentaxin, måste åka själv någon gång. Min M3 Länk BMW CS Nord #6028 |
|
|
tyvärr får man inte filma på ringen längre ; ) dessutom är det hyffsar svårt att filma om du inte fixerar kameran då dom kör på rätt friskt med ringtaxin, frugan flög som en vante där bak trots mittarmstöd,båge,bälte osv men även hon tyckte det var skitskoj! grattis till din kommande åktur på ringen med en M5 E60 det lär bli en riktig höjdare! Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
hi hi det blir nog helfestligt ;) Är det ngn som fått det skriftligt att försäkringen gäller på nordslingan eller har de bara svarat "ja" i telefon? /// mstrutsen |
|
|
hej hej, jag och en kompis drar ner nästa torsdag kväll till ringen! men åker inte på banan förens på lördag... ska bli jävligt kul men som sagt; försäkrings-frågan, prata inte om den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.