|
|
|
|---|---|
|
Som vissa av er vet var jag och bila i tyskland m.m. nyligen. Det blev ca 4000 härliga kilometrar med M5'an! Men man målar ju alltid upp skräck senariot att nåt händer med bilen, och visst hände det! Somliga av er minns min panik i vintras då jag hade problem med M5'an efter målning och plåtjobb... Dag 3 i Hannover, torsdag, flyttade jag bilen eftersom vi kommit sent på natten hem till min kompis som bor där och hamnat parkera rätt långt ifrån, direkt när jag startar bilen hör jag att den inte går som den ska. Jaha! Tänkte jag, 20hk är här igen, exakt samma fenomen som i vintras förutom att det saknades små "avgaspuffar" som då. Enkelt förklarat bilen tappar all kraft vid minska gaspådrag... Min kompis var på jobb, jag och blivande fru är inga heijare på tyska så vi konstaterade att nu måste vi hjälp. OK, tack vare min navigator hittade vi närmaste BMW i Hannover som visade sig vara ca 1km från oss, vi "haltade dit". Ni som varit i Tyskland vet hur "bra" tyskarna är på engelska:) Nåja jag beskrev problemet åt en kille, han föreslog en provkörning, det gjorde vi. Tillbaka på verkstaden sade han att vi tar och gör diagnostik på din bil, återkommer om 40min, undertiden hade min sambo fått en service som hör mera hemma på ett topp Café än BMW eftersom hon blivit kar på BMW under provkörningen och försetts med tidningar, espresso etc... Efter 1timme återkommer service killen, med goda nyheter! Båda LMM var trasiga, vi har bytt dom och bilen går perfekt, pris totalt 744€, han trodde säkert jag skulle tycka det var dyrt, men jag måste agerat som en total idiot som sken upp som en SOL! Han och alla på denna BMW agentur i Hannover behöver ett stort tack! Jag skall skicka ett brev till Chefen och tacka för den utmärkta servicen. Dessutom fick jag 24månaders garanti på samtliga bytta delar! Oj om alla BMW skulle vara lika bra, var i kedjan brister det i norden? Eller hittade jag BMW agenturen från himlen??? Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk | |
hampe m3 |
en en gång tyskar o bilar, o vad trevligt, inte som våra äckliga svenska verkstäder.. |
|
bayerischemotor: Var du på filialen i Hannover som säljer Alpina också? Har varit där för några år sedan. De var väldigt trevliga. Fick t.o.m. en musmatta helt utan extra kostnad. De kan verkligen hjälpa till. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
| Något brister i norden, kanske är det en kulturskillnad och statusskillnad på yrket mekaniker? | |
|
Schnitzer, de hade iallafall en 645'a inne som var utrustad med en massa Alpina lull-lull, dock var det en BMW inte en ALPINA. Firman hette: BMW Group Niederlassung Hannover adressen Lister Kirchweg 87. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Tänk vad konstigt att båda hade givit upp, eller kanske de bytta båda för säkerhetsskull. Men igen som andra konstaterat efter tvätt eller byta av LMM så blev bilen rappare, svarar betydligt bättre på gasen. Kanske 10-20hk till känns det som. (Eller snarare 10-20hk tillbaka) Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Det är skumt att de inte kollade det bättre från fabriken. Måste finnas en del M5 E39 som verkligen går riktigt dåligt. Tycker att det är riktigt tråkigt när det ska vara så. Hoppas verkligen att man slipper det på M5 E60 för en sådan ska jag verkligen ha. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Jag är ganska säker på att jag var i filialen på Hildesheimerstraße. Då var det tyvärr inte samma, men det är för det mest pålitligt folk på de flesta BMW verkstäderna i Tyskland. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.