|
|
|
|---|---|
|
Har hört bra rykten om silver seal från Autosmart. Vart kan man köpa det? Är det bara till salu för firmor eller? | |
| De säljer tyvär bara till företag men om du hittar en recondare i närheten av dit hem som använder deras produkter borde han kunna "langa" en flaska. Eller ring Stefan Magnusson Länk och snacka med honom så kanske det ordar sig. | |
markus00 |
Gjorde själv en behandling med silver seal för ca 3 veckor sedan. Är väldigt nöjd med resultatet men vet inte hållbarheten än. Jag betalade 1000 kr för en sådan flaska. |
markus00 |
Vet att det går att säga till din lokala mekonomen så plockar de hem. |
|
Tack för tipsen får testa till veckan. Är det ett lätt arbetat medel? |
|
bustorp |
Mycket lättarbetat och bra livslängd. Lägg tunt, tunt skikt bara och tänk på att underarbetet är det viktigaste. Det måste bara vara perfekt. Det slutar visserligen att pärla sig efter ca. 6 månader men glansen finns kvar i upp till 3 år beroende på hur man sköter den. Det är ju en glanskonservering men den slits ju som alla andra lackskydd. Jag har själv använt Silver Seal sen den kom ut (och Golden Seal innan dess) och förbrukat några flaskor och jag är mycket nöjd med både resultat o livslängd. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
1 flaska räcker till ca 25 bilar kan tilläggas. Fördel att låta det ligga på ytan över natten innan man polerar av med torrtrasa på cyclon. Kanonmedel, jag använder inget annat. Mvh/ Jocke |
|
|
Jag håller med silverseal är riktigt bra. När putstarmen inte kan stå emot så toppar jag med ett lager platinum. Behöver jag säga att det blir kanon resultat:) Jag använder enbart Smartabs produkter nuför tiden. |
|
bustorp |
Det är synd att det inte finns något test med "proffsprodukter". Tips till Micke Olsson............. Det är frågan om inte både Lahega o Sonax får pisk då....:) Nä visst nä, det är ju inte proffsgrejor, det säljs ju till vem som helst..:) "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Ja det vore oerhört intresant med ett test av proffs produkterna. Snälla Micke O kan du inte försöka få till ett sådant test:-) |
|
|
Jag ska framföra er önskan till redaktionen så får vi se vad det kan ge. Personligen så tycker jag det är en klockren ide och tackar för den! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Använder också silverseal och tycker den är kanon. Ett tips är att även lägga det på rutorna för bättre avrinning utav vatten när det regnar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.