|
|
|
|---|---|
|
Rätta mej om jag har helt fel, besikade M3:an med för höga värden på besikningen, men lambda värdet var okej, kan man utesluta något fel? sonderna bör väl vara hela`? men det kan fortfarnade vara läck mellan Lmm och lambda? någomn som är bättre än mej kan få förklara hur allt hänger ihop och vilka slutsatser man kan dra av detta?! //Jimmy | |
|
Hade bra lambdavärde men jätte hög Hc. provade allt men fick inte ner Hc:n. så jag testade på skoj att byta lambdan å efter det bytet blev alla värden perfekta! Beiktningsgubben sa att det inte är lambdavärdet i sej som mäts utan det va något annat... vet ej vad men mitt råd e att prova byta lambdan. inte alls svårt å det går fort. |
|
|
du hade den inte inne på diagnos pch fick lambdan utpekad som felkälla?` Inte svårt men dom är rätt dyra=! //Jimmy |
|
|
Lambdavärdet har egentligen ingenting med lambdasonden att göra, lambdasonden kan alltså vara dålig trots att Lambdavärdet är godkänt vid en mätning. Lambdasonden är en syresensor som känner av mängden syre i avgaserna och bränsleluftblandningen regleras därefter. Lambdavärdet är ett uträknat värde där samtliga gaser i fyrgasmätningen ingår i formeln som ger Lambdavärdet. Man strävar efter idealvärdet, som är Lambda 1. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.