AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
458

EDC??

Ex
131
Ex3mX
M5 E34 92b 3.8l SOLD!
En uta bakstötdämparna är trasig, det kommer olja ur den.
Vad är det för olje slang som går in i stötdämparen??
Hur styrs dämpen med EDC´n?
Och kan man renovera en trasig dämpare det ser ut som om en O-ring skulle ha get upp.
Tacksam för svar?

kör i diket eller smaka på "shockvågen"
Tydligen så finns det inte reservdelar att köpa till EDC dämparna, jag hade läckage vä bak samt hö fram och fick kass väghållning, och priset på EDC dämparna ligger på 7000:-st i bak och 8000:-st i fram, så jag valde mellan att bygga om till vanliga typ sportdämpare eller att få tag på beggade från skroten
och fick tag på 2st kompletta fjäderben från en skrotad -94:a som det ej är läckage på kostar ca 2000:-st på skroten.slangen som går till bakdämparna kommer i från dom små runda oljebehållarna som sitter i bak, och har med nivåregleringen att göra antar jag. EDC:n styrs elektronskt till dom två kontakterna/ventilerna som sitter på fjäderbenen.
Ex
131
Ex3mX
M5 E34 92b 3.8l SOLD!
Man tackar Man tackar!!!

Jobbit det där med att det inte går att laga dom gammla!

Får bli att köpa en ny då "7000 tuss" mer till bilkontot!

Oljan... kan man inte fylla på den vid oljebehållarna??
Eller är det ett slutet system??

Ex
131
Ex3mX
M5 E34 92b 3.8l SOLD!
Jag kan ju även medela varför dämparna går sönder...

Skydd Damaskerna släpper i överkant och då blir det som ett tub fult av grus och skit som ligger och åker med stöt stången upp och ner tillslut så pajar den!

Se till att era damasker e hela och lyft dom i underkant och se att det inte ligger en sandlåda innanför!

Du fyller på vid burken som sitter vä fram i motorrummet det är samma olja till servostyrningen, det står på locket vad det ska vara för olja.På min står det 11s så jag använder Pentosin chf 11s som finns hos BMW, men kolla vad du ska ha för olja för det finns olika och dom ska ej blandas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.