|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag ska köpa en 323 ci 99- 01 men priserna varierar ju hur mycket som helst. Så jag undar vad man ska betala och vilken utr som ska vara med för man ska kunna sälja den senare. något speciellt man ska se upp med? | |
|
Jag kollar också bilar och då 323:or. Jag skulle vilja veta vad man räknar som rimligt när det gäller kostnadsskillnad på miltalet. Kan man räkna ca 10 kr / mil? Alltså två identiska, den ena har gått 6 000 mil och den andra 7 300 mil skall då prisskillnaden vara ca 13 000 kr? Till min stora häpnad finns det handlare som säljer sv.sålda bilar billigare än privatpersoner!!! (samma utrustning och miltal) Kunskapens börda är icke tung att bära! Studera mera! |
|
|
Har själv haft en 323ci -00. Den var ett "eftertraktat" ex då det var silvermetallic + svart helläder (& sportstolar). Ca. 6000mil. Sålde den för ett år sedan för 174kkr. Då låg dem på ca 160-180kkr. Gissar att de hoppat ner ett snäpp till ca. 140-160kkr. Då beroende på skick, miltal etc. Verkar vara många ute på annons, verkar som om de är lite svårsålda nu då E90 finns. På en 323ci från 00 låter det ganska rimiligt med värdeminskning på ca 10kr/mil. Andra bilar kanske hara mindre tex dieslar och andra mkt högre tex cabbar. |
|
|
För en 323ci av första årsmodellen bör man betala ca 110-125 kk i slutpris enligt mig. Priserna varierar lite beroende på utrustning. Normalt miltal kan man räkna 2000mil per år. Visst är det allt bra roligt att se privatpersoner skriva POK, ej prut osv i sina annonser då utgångpriset är högre än hos handlaren som erbjuder garantier, finansiering mm. |
|
|
Tror som Jaken. 0000_Quattro Tycker det låter lite optimistiskt att E-46 coupé bara skulle ha sjunkit ca 20k på ett år. sw |
|
|
vilken utrustning måsste vara i bilen för att den ska gå att sälja en vacker dag ? jag vill gäran ha en Topazblå med ljus inredning, gärna sportstolar och sportratt. nått mer som ska vara i bilen ???? |
|
|
ju mer utrustning, ju lättare att sälja sen, sportstolar har nog många som krav, men som sagt.. ju mer desto bättre.. |
|
|
Ju mera utrusning ju mer problem ju äldre bilen blir! Så det är komfortgrejer som räknas i första hand. Sportstolar, armstöd, skisack, pdc, antisladd, antispinn, elstolar med minne (om fler än en person kör bilen!), multiratt är väl standard på 323:or!? Sedan finns ju hela batteriet med ljudanläggning HK, cd-växlare, navi m TV, lucka osv. Hur kan någon ha köpt en bil med skinn men inte valt sportstolar i en coupé? Nu har ju var och en fått valt själva när dom köpte bilen ny. Det jag tycker är jättejobbigt i alla beg.bilannonserna är det EVIGA uppräknandet av standardprylar. Hur många annonser börjar inte med : ABS, elspeglar, eluppvärmd bakruta osv. osv. Dessa prylar är väl lika naturliga som öppningsbara dörrar! Varför inte ange extraval? utöver komfortpaket som i det närmaste är standard. I min jakt på en 323 Ci har det visat sig att de bästa objekten har minst text i annonserna! Den som inget har försöker med ordbajsande få det att verka bättre än det i verkligheten är. Är jag helt ute och cyklar i mina filosofiska tankar?? |
|
|
Multiratt var inte standard men ingick i komfortpkt som minst 99% av sv-sålda bilar är utrustade med. I tyskland finns det gott om bilar som saknar multiratt. Skulle jag köpt en 323ci skulle jag velat ha multiratt, sportstolar, skinn, taklucka och gärna HK-ljud utöver komfortpkt (acc, farthållare osv). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.