|
|
|
|---|---|
|
Har en 518i E28 med 2.2 liters volym (ursprungligen en motornord motor). Som jag förstått det fanns det två olika storlekar på spridarna på dessa bilar... en som flödade drygt 200cc och en som flödar kring 250cc. Jag har de större monterade på min bil. Problemet är att jag inte tror att bilen får tillräckligt med soppa i dagsläget... Den känns stark på lågvarv till kanske 4000varv men därefter känns det meningslöst att fortsätta varva! Är M10:an så här "gubbig" eller kan man pressa på med lite mer soppa? Funderar eventuellt på att köra med etanol i sommar så är det någon som har något tips på någon bil med större spridare typ 300cc eller bränsletrycksregulator från någon annan bmw som är av "bult on typ"? Tacksam för svar! | |
|
exakt så betedde sig min v8, på den så var det soppapumpen som inte orkade med, lyssnadee man på den så gick den upp och ner i varv (pumpen alltså), efter bytet så blev det en stor skillnad, kanske kan vara värt att kolla/ mäta upp? kom på att det kanske är spridarna som bottnar oxå då bilen bör behöva ha mer soppa att förbränna vid högre varv, borde ju bli liknande symptom som när min pump inte klarade att leverera mer.... |
|
|
Pumpen verkar gå finfint men det är klart... jag har ju inte mätat upp den. Bmw pumparna brukar ha en tendens att bli utslitna... just därför har jag varit noga med att tillsätta en gnutta 2-taktsolja i de bmw:s som jag haft. Jo de e klart att mest troligt är det att spridarna inte räcker till. Jag menar det är en motorvolymökning på 1dl per cylinder! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.