|
|
|
|---|---|
|
En kompis hade läste på nån sida på nätet att tyska BMW 535i skulle ha 218hk..mot svenska 211..är detta sant? Imte för att man märker nån skillnad men det är ju kul att veta =) Mvh:Roger | |
|
Låter rättså otroligt.. BMW är som Coca Cola - Ska vara likadant över hela världen.. Men det kan juue vara så att svenska staten (eller nån) har varit framme och pillat in nån liten grej i motorn för att göra den "mer trafik och miljösäker" :P! Det minns man juue från moppetiden, hur många hade pluggen kvar!? :) Olio |
|
| Låter som rent skitsnack om ni frågar moa... | |
Jirar |
Vilken sida då??? |
|
Kan ha sett 530 istället för 535. 530 =218hk 535 =211 hk mvh Berg "Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer." IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943. |
|
|
En bil som tillverkas i Tyskland kanske är mer optimerad för landets bränsletyper. Det är ju denna optimering man försöker göra, fast med svenska bränsletyper när man chip-trimmar en bil. Mvh Kjellen |
|
|
535 e28 hade 218hk utan kat i tyskland. Men e34 är nog lika starka. //Kalle |
|
BMW E39 |
Min 530i har 231 hästar och gör 0-100 på 7,1. I Tyskland har den strax under 230 hk och gör 0-100 på 6,8! Man undrar... Mvh Matteus "Målet är ingenting, vägen är allt" :) |
|
Vet ej vilken sida det var han hade sett det på..tyckte bara det verkade lite skummt.. Mvh:Roger |
|
Tojne |
Tjenna! Det kanske stämmer det där eftersom jag åker ifrån kompisens 535i-92 svensksålda smygtrimmade, som han har chippat och har ferritta system och k&n filter på. Det sitter ett sportsystem på min med från Tyskland men det går utav bara f-n! Så vem tusan vet hur det är igentligen, skulle va kul att få lite mer fakta om den saken:) Tojne |
Hello Nasty |
E28 535 204hk i Sverige E28 535 218hk i Tyskland /Henrik Kör tills det rasar |
| Jag tror det stämer att ni i Sverige har mindre hp! de Finska 535;orna har också 218hp! vet inte varför! | |
| Det har med dom avgaskraven som sverige och schweiz hade på den tiden.Det var dom strängaste i hela europa, och tillverkarna fick ha specialmodeller för dom här marknaderna. | |
|
När det gäller E28 535 så har jag hört att dom svenska hade samma avgassystem som 528:orna och därför lägre effekt. På svenska 635:or fanns det väl inga alternativ för dom har ju 218hk. Obs! Hörsägen,ej säkra fakta! OO=00=OO |
|
Hello Nasty |
Tror det har med mer än avgaserna att göra, har för mig att det även är en annan kam i den Svenska 535. Sen är det inte samma info i styrboxen. Men visst tar man bort grenrören så kan man ju förstå att det stoppar flödet med ett stålrör mitt i varje kanal. /Henrik Kör tills det rasar |
|
Jag läste på registreringsbeviset till min 535..och där stod det att den hade dispenser för avgaskrav mm.. Kan ju vara att den har andra avgasvärden och mer hk.. Mvh:Roger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.