|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Bjudko |
Skrattretande där man ser E30 priser som går upp - 35-40 K bara för att de har M paket och "trimkamaxel" Vem fan vill betala de priserna för en bil som är äldre än 10 år Snart 18... |
Christoffer |
Tja, men en fin 325 IM från 88-90 är väldigt mycket bil. Kan vara värd 35-40, men vissa försöker ju få ut uppåt 60.000.- för sina ögonstenar! Det är lite väl saftigt! |
|
hmm, ser att ni tänker med röven.... jaha så du vill köpa ut en bil som är värderad hos försäkringen 80 000 :- för 30 000 o sen dra ut pengar på försäkringen?? spelar ingen roll om bilen är tio år gammal du får kolla skicken!!! + utrsustning Bmw fanatiker |
|
|
Håller med Man får vad man betalar för... Mil skick osv... Jocke |
|
|
Om man kikar på E28:erna så är ju E30:isarna grymt dyra.... //Cosmos (Ännu ej BMW Ägare) (Har Amazon TILL SALU) |
|
| Hmm!!.. kan det vara så att "någon" har för lite pengar i spargrisen, för att köpa sin 1:a bil?.. ;) För övrigt håller jag med om att man får det man betalar för!!.. | |
| Om folk tycker att det är dyrt med en gammal BMW som är 10 år och kanske äldre, kanske de personerna skall inrikta sig på ett annat bilmärke, typ Skoda eller något liknande. Det handlar om kvalitet och känsla. Mina polare är så förbannat fanatiska i att bilen inte får vara mer än något år gammal, men då får dom också nöja sig med en mkt sämre bil än vad en 10 årig BMW är. Samtidigt är de också avundsjuka på en 10 år gammal BMW. BMW följer inte utvecklingen utan dom leder den. | |
|
Har en 325i -90 som några kompisar har provkört och dom tycker den känns som en ny bil att köra, har gått 13.000 mil och är pedantskött, har all el utom AC, E30 karossen av dom sista modellerna anses var bättre än efterföljaren E36, så visst är en fin E30:a värd nånstans mellan 40-45000:-!!! Freude am fahren |
|
|
Precis M# BMW leder utvecklingen följer inte det! som sagt har man inte nog med pengar så får man köpa annat bil, för BMW kostar det vet alla som har en! och E30 byggd är mycket snyggare än en byggd E36:a.. Bmw fanatiker |
|
|
Håller helt och hållet med. Visst kan en gammal E30 kosta mycket mer än andra bilar från samma år. Men den tidlösa karossen gör att man kan ha den hur länge som helst. Och de är värda det höga priset. Lite vax, och bilen ser perfekt ut. Få bilar har sådana egenskaper. |
|
juggen |
Angånde priserna på e30.Jämför prestanda ock kvalitet med någon annan bil för än 40-50 000 till och med 60-70 000:- bilar så inser man rätt snabbt att man får en hyfsat snabb bil med gått rykte som piskar ganska många bilar och som med hjälp av ett par snygga fälgar knäcker många bilar på sveavägen en fredags kväll och det är väl värt pengarna. turbos are for pussis bmw rules |
j_s |
jag undrar bara varför en bil som är någon år gammal är mycket sämre än en 10 år gammal E30...? |
| Kvalitet!!!! | |
|
Har en 325i touring -89, och har kvitto på 30.000:- de senaste 4 månaderna. Jag har endast bytt ut redan fungerande delar till bättre och nyare samt servat den oerhört. Bilen har gått 16.000 mil och är i mycket fint skick....skulle jag släppa denna bilen för ett "listpris" på 40.000:- ? Skicket samt milen är det som talar för vilket pris en bil skall ha! En MB 500SL -90 betingar ett värde idag på drygt 200.000:-, skulle man räkna på det vis du tänker så bör du få tag på en sådan för drygt 70-80.000:-...Lycka till! Ps:De 17`Alpinafälgar jag söker efter till min pärla kanske senare höjer priset på min bil till...41.000:-?? 325 E30 |
|
Bjudko |
Har bilen kvitton på 30 000 de senaste 4 månaderna kanske man ska börja fundera på kvalitén och om det är dags att något annat går sönder... Tyder kanske på att den är hårt körd och inte servad om det är så som d säger att bmw har bra kvalité... Snart 18... MGB - 67:a |
Bjudko |
blääääääää göm det ja e konstig :) |
Bjudko |
glöm |
Mr Jim |
Håller med om att E30 är fortfarande mkt bil för pengarna. Kör i och försig en 328 E36 nu men hade tidigare en riegerstylad E30 325 cab och det var en kanonbil. Kan mkt väl tänka mig att köpa en fin 325im efetrsom dom fortfarande är snygga och inte känns alltför gamla. Däremot så håller jag inte med om att E30 skulle vara en bättre bil än E36. Min E36 slår E30 på komfort, väghållning och prestanda med hästlängder, inte ens M3 E30 hänger ju på 328:an.. Kör så det ryker !! Mr Jim |
Christoffer |
Angående E30 M3 kontra 328 så antar jag att du menar att M3'an inte hänger med rakt fram. På en svensk racerbana, dvs en långsam och kurvig sådan, så är E30 M3 snabbare än en E36 M3! Självklart är den även snabbare än en glidarbil som 328'an. ;-) |
Mr Jim |
Christoffer>> Glidarbil *ler* Jaja... Har i och försig hängt M3:or även när det svänger såväl E30 som E36 skall tilläggas, men det kanske helt enkelt beror på att min väghållning är uppdaterad och att jag har mindre självbevarelsedrift... För övrigt tycker jag att alla E30 M3:or verkar vara i ett dåligt skick, är det så att dom helt enkelt börjar bli för gamla? (tycker att jag läser om motorrenoveringar i varenda annons) Nåja, inget ont om dom för dom är jäkligt snygga och så men jag har än idag inte stött på en orginal M3 E30 som hänger på mig... |
|
Vad beträffar kvaliten av M3 E30 så är det bara att läsa bilsport där det står! -M3 år en av de mest underhållande och samtidigt dugligaste och mest pålitliga landsvägsbilar man kan köpa. En M3 håller ihop trots väldigt entusiastisk körning. Beviset är närmare 2000 tävlingssegrar. Lite fakta: BMW M3 (195Hk) 0-100 på 6,9s BMW M3 (215Hk) 0-100 på 6,7s BMW M3 (238Hk) 0-100 på 6,4s Alpina vs M3 E30: Det M3:an förlorar i acceleration vinner den helt överlägset på bana. Därmed inte sagt att Alpina har dålig väghållning. Jämfört med normala prestandabilar (BMW 328) skulle den uppfattas som suverän. M3:orna står i en egen klass, man kan inte jämöra standard glidarbilar (gubbilar) från BMW, trots att dom slår de flesta konkurrenter med hästlängder. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.