|
|
|
|---|---|
|
Länk kan man göra samma sak på en e34 och vad är "simple green" dom snackar om, på svenska? | |
|
Grönsåpa. Man kan säkert göra samma sak men man ska nog inte ha för stora förhoppningar att man får det att funka till 100%. Beror nog på hur slitna LMM är... M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Kan inte LMM ta skada om man gör så då? Tänkte att en tvätt kanske är på plats på min, har säkert gått med sportfilter osv... -Phil |
|
| stephan: skulle man kunna skada lmm med en sån tvätt i grönsåpa och tsprit? | |
| Absolut inte grönsåpa!!!!!!! Du skall ha sprit typ: Brakeclean,elektronikrengöring eller t-sprit. Det är viktigt att rengöringen dunstar bort!!!! | |
|
Men ok säg att det funkar och är bra. Jag har ju en annan typ på 525an funkar det att göra på samma sätt där förutom att ta loss och topsa biten... Typ doppa hela i sprit. Det är väl tänkt att grönsåpan ska lösa upp lite skit och sedan köra på med sprit... torkar ju garanterat efter det. -Phil |
|
|
Var faktiskt och inhandlade såpa och sprit .... när jag ändå var i affären. Min LMM är ju som ett rör i röret med trådar likt en hårtork. Ska jag våga göra samma sak eller? -Phil |
|
|
Min är nu rengjord. Lyckades att inte paja ngt. helt otroligt. Monterade sportfilter också "lånat" då min luftburk behöver diskas mer seriöst. Gött ljud blev det i alla fall. Det sjuka är att tomgången nu låg på rätt varv och bilen bluddrade inte som den gjorde innan. Körde en rejäl runda och piskade bilen ordentligt. Kul grej förresten. Alla som tror att öppet filter i motorrumet är bra. Låt bilen stå på tomgång en bra stund med öppen huv testa att bara stänga ner locket. Man får nog skärma av rejält för att få in kall luft. Orginal burk med sportfilter om man nu tvunget ska ha sportfilter är rätt väg att gå. -Phil |
|
|
ska prova rengör amin nån dag oxå :) |
|
| rengjorde min lmm med crc brakeclean och bomullstops, blev klar skillnad, (trådarna var kladdiga från olja av kn-filtret) tog av lmm från bilen, plockade bort näten. | |
| falcon vart köpte du den där crc brakeclean | |
| Finns på bla OK och mekonomen. Används bla till att ta bort skyddsfilmen på nya bromsskivor. | |
| ja använder start gas | |
|
Vågade ni pilla på trådarna? Tyckte de såg så ömtåliga ut. Lite darr på handen så har man ingen tråd längre. |
|
Paap Reeder |
... på M70 hettas trådarna upp till glödgning. Är det inte även så med era bilar? MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.