AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.063

Kan inte låsa förardörren på min e30 =/

Precis köpt mig en 318 touring -90 och skall sätta tänderna i det väsentligaste!
Sökte på lås o läste alla trådar i forumet utan att hitta rätt svar så här kommer mitt problem!

Kan med nyckeln låsa upp men inte låsa då verkar som om mekaniken inne i dörren går trögt. Kan vrida nyckeln fullt ut så det är inte låskolven som är felande, kolven går lätt att vrida som sagt. Monterade ner dörrsidan och kikade, om jag vrider för att låsa samtidigt som jag hjälper till att trycka lite lätt på låsknoppen så låses dörren. Om jag inte hjälper till så går den över till "superlåsläget som gör att man inte skall kunna låsa upp bilen innifrån" utan att låsa. Sprayat mekaniken i dörren och doonat. Lyckades låsa med enbart nyckelns kraft några ggr men den "kuggar" 99 av 100 ggr över till det andra läget.

Sen fungerar inte centrallåset heller men det skall jag inte besvära om hehe, 19000 trådar om det tror ja ;)
Ingen som har/haft detta problem?
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Hej var typ samma problem med min.. förardörren var som din + att jag saknade styrdosan till centrallåset. Jag monterade in ett Carguard larm istället så nu kör jag centrallåset med fjärren.
Funderar om man kan låsa mekaniken inne i dörren så den inte "kuggar" över till "superlåsläget". Frågan är bara hur jag skall låsa mekaniken =) Vill fixxa mekaniskt först sen ta itu med centrallåset.
Jag har samma problem med låsmekaniken i förardörren på min E30! Finns det nåt sätt man kan laga det på utan att behöva punga ut 500 för en ny låskolv?
Em
75
Emre
320i E46 -99
Tja!
har samma problem själv men ja kom på att fjädern till mitt dörrhandtag är pajj så den drar inte tillbaka handtaget! stannar det i ute läget går det inte att låsa men om man trycker in det så går de hur bra som helst att låsa! ska bara byta fjäder när ja orkar!
Hl
187
Hloddovic
BMW 320d -02

MB CLK320 -99
MB E270 CDI -00
jag har samma problem nu, m,en det är så att DEADLOCK har fastnat i alla dörrar, jag lyckades få upp förardörre efter en massa vridande och nägra slag på kolven. har plockat lös grejerna, men får inte ut dem, hur fan gör man? verkar som att låskolver är kass, hur sitter den fast?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.