|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kanske dum fråga men har alldrig hört om dem förns för några dar sen utav en polare i USA. Hennes far var på en träff där och kollade på en 507. Hur ser en sådan ut? Vi pratar alltså om BMW inge Peugeots eller nåt annat... Min bil: Länk | |
| Länk | |
|
Aha! Har alldrig sett förut! Vad sitter det för snurra i en sån där? Ser ut som en upphottad MGB... Min bil: Länk |
|
|
Tja! Första inlägget, dock läst här länge, men här är ett par exempel till. =) Nu vet jag inte riktigt hur man länkar, men jag provar. Länk Länk klicka "Välj modell" å leta reda på 507 =) //Mogge |
|
|
V8. Min: Länk |
|
|
Såg det! Nice. Erik, har du köpt ny bil? Tyckte jag såg dig i en annan än din 735 för ett tag sen på Brostugan... Min bil: Länk |
|
|
507:orna växer inte på träden direkt! Påminner lite om en äldre Ferrari tycker jag. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Nej. ca. 250 tillverkade! Jag känner mig inte så dum ändå... Min bil: Länk |
|
|
507 är en av de snyggaste BMW som tillverkats. Elvis Presley var en av de lyckliga ägarna till en 507. Han hade en vit. Finns en röd som står på Förenade Bils museum i Malmö för den intresserade. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
| det var 507 som gav design inspiration till Z8. | |
|
Bosse J. här på forumet har en jättefin 507. Han är mer aktiv på mailinglistan om ni vill språka med han. Keep your distance! |
|
|
Hallå Menar du Bo Jonsson i Nacka du menar så är det en EMW 327 -52 han äger. Den mest kända 507:an i Sverige är familjen Söderströms bil som brukar visas upp på Knutstorp då och då. |
|
|
Man undrar vad en sån skulle kosta... "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
|
Gagarin: Du har rätt jag blandade ihop dom, det vore trevligt med en edit funktion. Men om vi väntar ett tag så kanske han får tag i en 507... Keep your distance! |
|
|
Kommer ett reportage i nästa nummer av Classic Motor med Söderströms 507:a. Håkan |
|
| Med rätt utväxling kan 507 prestera 220km/h med bara 150hk, inte illa, aerodynamisk för sin tid och än idag. | |
| En av de absolut läckraste bilarna någonsin tycker ja. Riktigt fin! | |
| Det är inte ovanligt att få betala över 1miljon kronor för en sådan, 1.5miljoner har betalats för en fin sådan. Det speciella är att detta är en av de få gamla modeller från Bmw som är i närheten av bra prestanda och kan betecknas som lite av en supersportbil kanske, en sådan som ingen har men alla (de flesta) vet vad det är för något och suktar efter. Ovanlig, åtrovärd, prestanda i kombination. | |
| Här har ni en till salu för 3,5 mille.: Länk | |
| För den som är intresserad av BMW 507 så är det med ett reportage i nya Automobil som kom idag(nummer sex...). | |
| Där ser man, för bara 5-10år sedan var 1.5miljoner det pris man fick betala, nu har det mer än dubblats, ligger väl i MB 300SL nivå nu? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.