AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.427

lmm rengörning

Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Jaha Sitter här och väntar på att spriten på lmmerna ska torka. Bytte till angel eyes idag å då tänkte jag att jag gör rent dom när dom ändå är borta:) Har inbillat mig att den rycker nån gång vid sådär 1500rpm men de kan väl va att man verkligen sitter och letar efter det nu:)

Återkommer med rapport efter rengörning.
cane
Har du varit nöjd med bilen i övrigt? Sneglar fortfarande på den B10an den tyska handlarn du köpte av har... har dock upptäckt att den har kopior istället för äkta alpina fälgar (ventilen sitter inte gömd i navet), så det är ett stort minus.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Hoppas att det kommer att fungera bra så det inte blir en massa problem!

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Er
692
ErikThörn
Fasen dom var nog skitiga! Känns som de blev 25hk till fast den gick ju kanon innan me lustigt. Sntgligen blir dom skitigare och skitigare efter hand.

Cane/ Jo jag e hel nöjd! Går kanon och har inte kostat många ören i rep än köpte den ju med misstänkt vanos fel vilket visade sig va en kamaxelgivare som inte gått sönder utan låst sig på ett och samma värde! efter den rep för 784:- så går den super

Angånde alpinan har du ringt till han? Han var mycket bra att prata med ingen lurendrejhandlare. Beskrev min bil exakt som den var. Priset på alpinan var också som han sa bara ett "rikt pris" . Det går säkert att justera ganska rejält.

Erik: Vad körde du med för sprit vid rengöringen?
Gu
280
Gurkan28
530DA M-sport 2006
kan man rengöra lamellerna på en 535-97 också. Hur tar man bort den isafall?

Mvh Daniel

No Turbo shit - Just real power
Er
692
ErikThörn
Jag använde t-sprit hade ingen breakleen eller nått annat hemma . Innan hade jag ett vanligt allrengörningsmedel. precis som i beskrivningen som varit uppe i diverse trådar här.
cane
erik: vi har faxat o emailat, verkar vara mycket bil för pengarna... surt bara med replika fälgar! Annars så sa han att den har pixelbortfall i kombiinstrumentet, samt en del stenskott på huven, i övrigt skulle den vara topp. Minns du vilket pris han hade på alpinan när du var där? Tror den är prissänkt nu, bara 14900... tack för tipset om riktpris, man har ju hört att tyska handlare inte är mycket för att pruta generellt.
cane
gurkan: Länk

bra beskrivning på rengöringen.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Har orolig tomgång & viss ryckighet vid låga varv, ska göra rent LMM på bilen, någon som blivit hjälpt av detta?
Bl
86
BlastBoy
M3 Coupé -95
mosse: gjorde ren min LMM i helgen. Hade mycket ryckig gång mellan 2500-4500rpm. Satt dock öppet luftfilter på när jag köpte bilen och har inte gjort något åt det, så då får man nog räkna med dessa besvär emellanåt. Men till frågan, min bil gick oerhört mycket bättre, helt ryckfri gång bara genom att jag gjorde ren filter och tvättade LMM. Tomgången äver stabilare. Använde dock inge sprit eller liknande då jag ej sett denna artikel som cane länkade till tidigare.

Rekommenderas starkt i alla fall. Lycka till!
MVH // Mattias
Mina LMM blev bytta i Tyskland och bilen fick nog en rejäl boost med kraft tillbaka. Gasen är mycket mer känslig, känns nästan som sport läget i normal läget! (Nästan alltså)

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Låter verkligen som det är en bra idée att göra det,
Blast Boy:
Räcker det med att skruva ur mätaren ur slangen, eller måste man demontera luftfiltret också på M3 E36?
Bl
86
BlastBoy
M3 Coupé -95
mosse:
Mätaren borde inte gå att skruva loss från slangen/plaströret som den sitter i. Den sitter med skruvar som bara gå att skruva fast men inte loss. Eftersom jag har öppet filter monterade jag bort filtret och sedan loss LMM "huset" från insugsgummit. Skönt att ha allting löst och slippa vara under huven. Sedan var det bara till att gnida med trassa/papper, mycket försiktigt på LMM flikarna, LMM:n består av 3st mycket tunna flikar (kretskortsliknande 1mm tjocka) som mäter luftflöde.

Hoppas att det är till någon hjälp, fråga gärna mera om något är luddigt.

Good luck!
// Mattias
Ji
139
Jima
M3 93:a
någon som har en bra och inzoomad bild på en Lmm från en M3 E36?

lite osäker på om min verkligen är som den ska..:;(

tack
/Jimmy
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Funderar oxå på att rengöra min lmm. Men ni som ej gjort enl. länken ovan vad använde ni ist. Går det bra med Absolute Vodka tex. el. ska man inhanda 99% sprit (isf. var?).

Vågar man alltså försiktigt rengöra lmm trådarna med hjälp av sprit på en tops?

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
T röd eller likande borde ju fungera...
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Oki, ja det låter ju rimligt.

Hur länge efter rengörande bör man sedan vänta innan man montera på "allt" igen. Förutsatt att "allt" är avrist och att det sedan får torka i rumstemperatur.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jimmy, inte ska du slösa bort Absoluten på bilen, spara det till helgen! ;)

Sprit dunstar ju fort i normal rumstemp, så det går nog att montera tillbaka ganska omgående!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.