AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
744

Sänka tändningen på 325 motronic...

li
462
limmet
E30S50 turbo 814hk 1075nm
de de nån som vet nån box som sanker tändningen vid laddtryck.....

Tuning by PM performance
Check this out ! Länk
Jo
744
Jonhny
745 -85
gik har en liten låda som gör det.
Tobben
Jonhny: menar du EMS6???
Är det en bra modul???
Har du några erfarenheter att dela med oss...
Jo
744
Jonhny
745 -85
Så heter den nog. Sänker tändningen gör den iaf. Min har fungerat bra den månaden jag använde den. Sänker tändningen per varvtal. 6 grader vid 3000 varv ger 12 grader vid 6000 varv. Vet inte om det är bästa lösningen egentligen, men kan man inte ändra på annat sätt så är det ju bra. Sänker man för mycket så tappar man väldigt mycket effekt, så den ska användas precis så mycket som behövs för att slippa spikningar. Jag har inte hunnit testa på höga laddtryck ännu, det är ju då man får se hur det funkar. Måste man backa tändningen 8 grader redan vid 3000 varv så tappar man kanske mycket effekt av att ha 16 grader backat vid 6000 varv. Återstår ju att se.
Låter som en väldigt dum lösning.Kontakta turbocenter så hjälper Claus dig med ett nytt chip med ny tändkurva.

Tarv
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Det finns faktiskt sådana boxar som fungerar riktigt vettigt, OK inte optimalt men vettigt för pengen.

Hade en som man kunde ställa sänkning per 1000rpm men som man aktiverade med hjälp av en pressostat så den bara jobbade över ett visst laddtryck.

//Jesper
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.