AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.262

M6:an Såld vad köper man nu då?

BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Min M6:a är såld och levererad, saknad redan men den får nog ett bra hem i Norge dit den for på kärra i morse. Jag har en bilplats kvar att fylla upp så frågan är vad köper man för rolig bil nu då? Jag har haft ganska många roliga bilar men aldrig en cabbe, så om någon vet en juste cabbe för sisådär 60-70 tusen så maila mig, eller ge mig tips direkt här på forumet..

mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
En snorfin E30 325i Cabrio kan du nog hitta för cirka 60 000:- Helst ska du ha en härligt Alpinvit med någon skum skinnklädsel, gärna röd, blå eller beige. 15" Kryssekerfälgar...perfekt!

Mvh,
Kalle
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Tack Kalle, jag är av någon anledning störtförtjust i vita BMW, så då har jag bestämt att det blir en vit BMW :-)

Även fast du gjort dig av med en sann drömbil, fy dig ;)... så varför inte göra som Kalle skriver; köp en 325 E30 cab, vit med rött skinn :D

MVH,
E38B12
An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Hej BMW-båstad. Ska sälja min 320i till en norrman som vill köpa den och ta in den i Norge som delar. Han vill ta in den som delar eftersom det ju är väldigt dyrt att ta in den som en registrerad bil. Men jag blir lite fundersam hur jag ska bli av med ägarskapet på bilen.. Den Norrmannen som du sålde M635:an till, tog han in den som bil eller delar till Norge och om han tog in den som delar hur gick han då tillväga? För det är väl så att han måste fylla i papper i svenska tullen som komplement till registreringsbeviset som ni skickade in till svenska vägverket för att exporten ska gå igenom och han ska stå som ny ägare till bilen? Hur gjorde han då för att få in den i Norge som reservdelar?

Alj
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Först och främst så var M6:an inte regad i Sverige. jag köpte den bilen i Tyskland när jag jobbade i Aachen och jag köpte den av en arbetskamrats far. tyvärr var den rätt dålig så jag bestämde mig för att riva ner den som projekt i Tyskland och när vi flyttade hem så följde liksom bilen med, delvis nerplockad. Målsättningen var att sätta samman den och registrera in den. men så blev det aldrig och bilen har stått nästan orörd i garget i tre år. Hade bara Tyskt brief på bilen. Har dock kört i Båstad med tyska plåtar och varit livrädd för att bli stoppad....några gånger.

Det är helt rätt som du skriver och som tips om bilen är i väldigt dåligt skick så skrota den först, ta ur den ur registret och sälj den, så är det Normannens problem i tullen.
Är bilen i bra skick så måste du exportera den och då måste du som ägare bifoga tullintyg, eller handling som styrker att bilen varaktigt har förts ut ur landet, samt bifoga registreringsskyltarna annars står du kvar som ägare till bilen i Sverige även om den får Norskt regbevis och det kan bli problem.

Norrmännen tar in dessa bilar och regar dom som amatörbyggda fordon för att minimera skatten eller nåt, har inte förstått det riktigt själv hur dom bär sig åt.

BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Jag ska ringa på denna Länk Ett par snygga Alpinafälgar på denna så kanske det blir bra.

Fin bil.

Denna ovanliga kulör föll mig i smaken, även fast det är något småskumt med annonsen ;)

Länk
E36 såg väldigt orginal och korrekt ut. Snygg i vitt, bör väl kanske lackas ner också + alpina fälgarna.

Min kompis köpte en svart 325 cab -93 förra veckan. 85 var piset 13t mil några småskavanker. Trevligt men jag tycker synd om honom då det regnat precis varje dag sedan han köpte den.

Aaa ok tror jag såg 635 hos dig. Eller var det ngt annat objekt som var inlåst?
Kommer i alla fall ihåg att jag blev grymt impad då du hade alla bilar jag ville ha!

Nu tror du jag är psykiskt sjuk. Var hemma hos dig och tittade på din 735ial men av ngn anldening blev det inget köp. Den var lite krockad och så var det lite elfel om jag inte minns fel.

För några år sedan stor det två st 635or nere vid macken till salu. Men det var nog iofs mer än 3 år sedan. Hade du ngt med dem att göra?

-Phil
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Philip S: Om du menar Ok/Q8 macken vid infarten så var det inte mina bilar, Men det är riktigt det står en 635:a i garaget med motorn bredvid och under renovering, Håller på att fixa med banbilen så det kanske blir ett eller två lopp i sommar. 735:an och 850:an står på uppfarten för tillfället och 2800 är inlåst på annat ställe. jag kanske kommer att ta ut den och åka ner till falsterbo Classic eftersom jag fick en inbjudan, mend det blir nog ner på kärra i år.

Det var nog precis vid macken vid infarten.

Är lite sugen på en 635 nämligen. Eller när är man inte sugen på en 635? Min pappa såg en ganska fin förutom att den var förstörd med igenlagda emblem.

Aja får nöja mig med det jag har ett tag till. Fick precis min "nya" begagnade sportdämpare som förgyllde dagen en aning.

-Phil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.