|
|
|
|---|---|
|
jag ska byta lampor i färddatorn.har kollat i mektipsen hur man ska göra, men hur ska den där "spärren" dras åt för håll? jag petar den mot mig, men det känns som den ska gå av ju.... mkt tacksam för tips.. | |
|
Du ska trycka spaken framåt (i bilens färdriktning). Och ja, detta kan gå trögt, men om du använder lite silikonspray med förlängningsmunstycke på baksidan/sidorna av färddatorn så går det lättare. Var försiktig, det är relativt lätt att bryta av spaken. /Z-motor |
|
|
Nej för fasen, Du ska dra spaken MOT dig. Kan gå lite trögt men det går, när det väl släpper så kommer färddatorn utflygandes i handen på dig. *BAWORAK* |
|
|
nu har jag två bud... kan tillägga att det är stora datorn. |
|
|
Ja och det har jag med (ska vi bilda klubb?). Har haft dän min många ggr och lovar dig att det är MOT dig du ska DRA spaken. Pröva att lirka den lite i höjdled när du drar den mot dig så ska du se att det går bra. *BAWORAK* |
|
|
SvanteE har helt rätt, det är jag som har förväxlat framåt och bakåt i tankesättet :-) Spaken skall dras mot dig som Svante säger, gör dock detta varsamt och gärna med siliconspray på baksidan, det är oftast multikontaktstycket till kablaget som suger fast ganska rejält. Dra i spaken samtidigt som du trycker med fingrarna från baksidan av färddatan genom hålen i plastramen så att du avlastar belastningen från själva spaken så att den inte går av. /Z-motor |
|
| bra, tack för svaren. ska ut nu och testa! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.