|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Gud.mp3: Så här står det i Importguiden... "I briefet kan du dessutom läsa om bilen är ändrad från standard på något sätt. Svensk Bilprovning är stenhårda när bilen inte är i orginalutförande. Ej godkänd! Då krävs intyg på att utförandet är orginal från generalagent eller dess ombud, eller att bilen ändras om till orginalutförande med intyg från generalagent eller dess ombud. Att köpa en chiptrimmad bil är alltså att be om problem. Kräv då att säljaren bygger om den till standard och besiktar om den i Tyskland, eller köp en annan bil. Det finns helt enkelt inga genvägar!" Sen hur det funkar om extra hk förs in i briefet eller ej har jag ingen aning om men jag vet om personer som fått problem vid inreggningen pga modifieringar som var angivna i briefet. Det var ett antal år sedan men jag tror det var en annan kam i bilen. ___ //Ulf |
|
| Fan jag drog ju en S40T med min gamla Carina E från -94... 133 hästar och Automat! Volvo är bra grejer... | |
| gud>> hur många hk är det i din då? det kan kanske stänna att mätaren inte stämmer,, det vet ja ju inte.. men ja hör av mej om ja kommer till uppsala =) | |
|
Jag säger bara en sak..170hk räcker inte till 250 km/h hur man än pressar, i en utförsbacke t.o.m. Att den kan vara moddad är väl i såna fall inte omöjligt. Men som sagt lita inte på hastighetsmätaren. Kolla om du har alldeles för små hjul då visar mätaren bra mycke mer än den ska. |
|
Gud.mp3 |
Bustakrille: den ska väll ligga på ca 200hk tror jag .... mätaren stämmer väll någolunda tror jag väll kanske lite av en glädjemätare, va vet ja.... Sen e d bara att komma till uppsala så får vi se =) Programmer: If its on the internet its goto be truth ;) , nää men jag har köpt en eclipse och en calibra i tyskland.... eclipsen va chippad, andra kammar o grövre avgassystem, gick hur lätt som helst att regga den.... Calibran var bara chippad, ända problemet jag hade med den bar att lambdan va slut .... så d e inte helt omöjligt att få in sånna bilar..... Visst kan du ha en jäkla otur o få världens pet nisse i besiktingen som kollar ALLT i bilen, då e d väll kört.... |
Gud.mp3 |
ikväll e det race i uppsala, har hittat en kille med sin 323:a ... tänkte köra mot han o kolla hur det går =) |
jimmy/bmw |
tro på 323 :P inte ! |
Gud.mp3 |
Kom precis hem från racet.... spöregna hela kvällen så bara AWD bilarna körde..... :\ race imorrn med, hoppas på som då för att kunna köra mot 323:an =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.