|
|
|
|---|---|
|
Har sökt igenom forumet och läst alla trådar jag hittat om krånglande ekonomimätare, men hittar inget som löser mitt problem. Bil: BMW 325i Coupé -92 E36 Till saken då. När bilen står på tomgång bör ju ekonomimätare gå upp i max, dvs över 3.0l/mil. Min stannar alltid mellan 1 och 2. Inte heller när jag tokbelastar bilen sticker nålen iväg över 1.5-2, nånsin. När jag kör på jämn gas står nålen alltid på 0, ända tills jag kommer upp i 150-160 km/h på jämn gas, då börjar den röra sig uppåt. Hadde ju varit kanon om det den visade var rätt, för i sånna fall hadde jag haft en väldans bensinsnål bil, men förmodligen så är det ju något fel :P I övrigt så fungerar alla instrument som dom ska. Vad kan vara fel? Hadde det varit en äldre bil skulle jag gissat på dåliga vakuumslangar, men eftersom den är så pass ny så borde väll allting vara elektriskt? Hoppas det finns nån här som kan hjälpa mig med detta :) | |
|
Jag skulle nog aldrig kalla en 12-13 år gammal bil för ny... =) Mvh |
|
Gud.mp3 |
kolla om det funkar i färdatorn då.... står ju ganska bra om bensinförbrukning o sånt där |
|
I färddatorn funkar det kanon. Mja, i mina ögon är den relativt ny iaf. Tillräckligt ny för att inte ha vakuumslangar :) |
|
Gud.mp3 |
=) min ekonomimätare e lite konstig den med .... den visar normalt tills man drar på.... då åker den till 3 liter, sen stannar den typ där, kör man lungt igen så är den var i 3 liter |
TobbeBMW |
Ekonomimätaren jobbar troligast mot ett vacuum som skapas när du trycker ner gaspedalen, du/ni har någon liten läcka så att absolut vacuum inte upstår, du visar mätaren fel åt fanders :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.