AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
512

Spindelleds byte på en 316i touring -92

Ma
3
MacahaN
BMW 316i Touring -92
Hej besiktade min bil i går och fick fel på spindelleden höger.
Bilen är en BMW 316i touring från 92.

Står ju inte på pappret ifrån bilprovningen om det är inre eller yttre. hur kollar jag det?

Mekonomen säljer dom för 302:- och 355:- beroende på om det är inre eller yttre.

Biltema säljer både inre och yttre för 79 kr st. MEN dom går bara till årsmodell 91 !
Har dom inte till en 92? Kan den passa endån? Någon som vet hur det ligger till hoss biltema?

Har även micro här i stan men deras sida fungerar inte. Någon som vet om dom har saker som kan passa? isf pris?

Vet inte hur det brukar vara... Om spindelleden är glapp brukar några andra saker som den typ sitter i också behövas byta???

Någon som har några tipps och dela av sig med ?

mvh

Kolla hos BMW. Bytte mina på min 325:a förra året och det kostade 1500:-/par monterat och klart.
Mvh/Berbel
Ma
3
MacahaN
BMW 316i Touring -92
Kan få det fixat gatis om jag bara fixar fram delarna..
Någon annan som har nått att tillföra?

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det finns bara en spindelled på varje sida, så man skriver inte inre eller yttre...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Ma
3
MacahaN
BMW 316i Touring -92
Hej är det någon som VET om man brukar behöva byta några andra delar när man byter den yttre spindelleden??

Häls inga flera gissningar för jag behöver hjälp med med det här.
/macahan
parolof
Bytte min högra spiindelled förra veckan, inget annat behövs bytas annat än den självlåsande muttern, men en ny sådan följer ju med leden.
bmw_zoran
köp från mekonomen ,, lite dyrare men också lite bättre än biltema ,, NEJ man behöver inte byta nåt annat ,,
dom där jävla lederna är precis kass på bmw ,, man kan byta skiten på ena besiktningen sen nästa år är de massa sak igen ,,
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Låter osannolikt att det inte skulle vara samma på alla E30 oavsett årsmodell, eftersom det är en E30 316i T du har? Biltema har nog inte tänkt på att kombin gick med några år till...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.