AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
498

328ci -00 (Import) skruvad eller ej?

Gu
280
Gurkan28
530DA M-sport 2006
Hej det är så att en vän till mig har nyligen införskaffat sig en 00:as 328cia den har gått 5500mil och är import. När han hämtade bilen så var den precis servad inspection 1. men när vi komm hem och han hade haft den i en vecka så kollade vi oljan och den var aldeles kolsvart och oljefiltret var trasigt. och Det står även att den ska vara cosmossvart metalic men när den står brevid min 535 cosmossvart så är hans mer blåaktig. Hanhar kollat med bmw dom gjorde en test och milen stämde. den känns aven lite rykig i automatlådan. I övrigt är den i toppskick invändigt lite repor på någon dör.Vad tror ni finns det något sätt som dom kan skruva tilbaka mätaren utan att man kan märka det.

Mvh Daniel

No Turbo shit - Just real power
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag talade för ett tag sen med en kille på BMW:s tekniska support, han sa att för 40000:- kan du kopa utrustning så att ingen kan kolla mätarställningen, inte ens BMW.

BMW CS #5206
Det enda sättet att verifiera mätarställningen är att ringa upp tidigare ägare i Tyskland och fråga dem hur långt bilen hade gått när de sålde bilen. Alternativt kan du ringa upp de verkstäder som enligt serviceboken har servat bilen och be att de faxar ett bevis på att servicen verkligen har blivit gjord.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.