AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.655

Vad är så avskräckande med min annons?

Sida 1 av 3
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Länk

Vad är fel?

Har inte fått ett enda samtal, inte ett enda mail...

Ingen försöker ens pruta... :-(

__
///M som i Mugge.
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Hej Mugge!
Jag tycker inget är fel på annonsen, priset kanske är lite högt men det lämnar jag åt andra att dryfta om. Jag har min 525 -95 på annons i över 6-månader innan den blev såld och vad jag ser så lade du in annonsen 050531 dvs ganska nyligen. Du får fösöka hålla dig till tåls tills rätt köpare kommer. Detta kan ju vara ganska jobbigt, tro mig jag vet. När man väl sätter ut annonsen så har man bestämt sig att nu skall bilen säljas och man vill att det skall gå fort.

Håll ut och lycka till!

mvh
Larsa
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Vad är rätt pris?

__
///M som i Mugge.
Jag tycker också att annonsen är bra och informerande. När jag sålde min 320 cab för ett tag sedan ringde ett tiotal intresserade.Ingen hade sett annonsen på PB och de som ringde såg bilen på Blocket.
Vet inte om du har annons på Blocket men jag tycker att responsen där alltid är god om man har ett relativt bra pris. Vad gällande prissättningen så tycker jag att det är ett ok pris, med kanske 3-6 tusen mindre för ett snabbare avslut.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tycker du ligger helt rätt i prisnivå med tanke på takluckan + farthållaren, men jag skulle (rent hypotetiskt) hellre köpa den med fungerande AC och du skulle antagligen få den lättare såld om det står att AC´n är nyservad (och fungerande) så här innan sommaren...

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Powerbörsen är helt klart för begränsad, satsa på Blocket men skriv att "Annonssäljare + tokprutare + testpiloter undanbedes" så kanske du slipper de värsta idioterna...

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Varför ska du sälja den redan?
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ang. Ac (behöver fyllas). Det är ingen som tror på det, inte jag heller. Repkostnad 10 kkr räknar jag om jag inte vet vad felet är. Om bara en fyllning krävs för att den ska fungera några år till så tror jag du har igen pengarna med att fylla den...

Med trasig ac vet jag inte om du kommer över 30 kkr i slutpris.

Annonsen ser bra ut. Om bara annonserat på Powerbörsen så har du nog felet där, antalet läsare är få..
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Fel pris och fel annonsställe, det är Blocket som gäller för dem flesta. I övrigt så är annonsen jättebra, men som jaken säger om"AC behöver fyllas", om det bara är det så är det ju bara att fylla den, går väl att få för nån femhundring annars som sagt massvis med tusenlappar.

Men även med fungerande AC så är nog 39000:- för högt även om bilen se jättefin ut.
Jag tycker priset är OK som utgångläge. Som sagt kanske man drar sig för att köpa bil utan fungerande AC så här års. Det är nog bara att ge sig till tåls ett tag. Vill du bli av med den snabbt måste nog dessvärre priset ner lite.

Mvh Johan
Det är helt enkelt inte lätt att sälja begbilar i dagens läge i synnerhet inte 12 år gamla sådana. Ligger lägst i pris i Sverige med min fina Vectra V6 kombi 97:a, men den säljs ändå inte trots bra exponering. Visst kan man sänka priset, men då måste man hitta någon som är villig att göra det på den bil man ska köpa också!

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag har lagt ut den på blocket också, men inget svar.

Säljer den p.g.a. lägenhetsköp samt att jag vill ha ngt vassare lite längre fram.

jag har inte tänkt att få 39', diskuterar priset när man har varit och tittat på bilen.

Vi får se om ngn dyker upp, annars behåller jag den.

__
///M som i Mugge.
Mugge,

jag reagerar på att priset endast är diskuterbart på plats. Om jag kom långväga ifrån skulle jag inte åka och kolla på en bil som jag inte var nöjd med priset på. Att frångå den principen borde rimligen göra att mängden potentiella kunder större, bra för dig!

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det är mest så att jag inte vill ha en massa sista priset kompis samtal.

Sen kan det vara intressant att se vad man bjuder på, innan man lägger ett bud. Men visst jag förstår vad du menar.

__
///M som i Mugge.
Mugge,

förstår att man vill rensa bort "sista priset" härgare, de kan man verkligen leva utan. De är ändå inte intresserade av bilen utan endast av ett bra pris för att själva kunna sälja den dyrare, lätt avslöjade. Frågar man däremot först ingående om bilen, får bilder och vid tillfälle nr tar upp en prisförhandling är det en annan sak. Lycka till med försäljningen!

ku
147
kuai
320CiM -04
Varför hålla på och lalla med för höga utgångspriser? Inlägget ovan visar lite oförståelse för beg.bilmarknaden, köpa och sälja vidare!!! Jag kan berätta att det är rena soppatorsken på beg.marknaden idag. Handlarna är förtvivlade och har mycket riktigt lägre priser än många privatoptimister som försökar att få något napp. Vad är det för vits att åka och titta på en privatbil som det begärda priset är 190 kkr för om han inte är villig att diskutera priset när handlarna redan har ett pris på runt 170 för exakt samma bil? Köper du dessutom utan byte hos handlaren så är t.o.m. han lättprutad (15-18 lägre). Många privatpersoner har inte insett att prisfallet är större än vad dom vill tro!
Håller med dig Kuai, om att handlare ofta är billigare än privatpersoner. Dock finns det fortfarande väldigt många som försöker hålla på med bilhandel på egen hand som privatperson. De brukar höra av sig och härja med och försöka att tokpruta och vara allmänt otrevliga.

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Vi får se hur det går... får kanske se över möjligheterna att behålla bilen.

__
///M som i Mugge.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Bilen verkar vara jättefin, men tyvärr verkar marknadenn för begagnade bilar vara rätt så kall, särskilt för bilar som kostar en slant att äga.

Annonsen är utförlig och bra, finns inget att klaga på sådär på rak arm förutom AC:ns kondition.

Nu när e39:or kan köpas rätt så billigt tror jag många försöker köpa en en lite nyare femma, kanske inte i lika fint skick förståss men de kanske dem kan leva med.

Men som sagt, det gäller att ha is i magen. Det tar tid att sälja en bil idag om man inte har rejält med tur. Själv tog det 4 månader att sälja min förra 325:a, men jag fick överbetalt och affären gick smidigt till, när den väl ägde rum.

Ha is i magen som sagt för bilen din verkar vara fin, det är ju mkt bil för dem pengarna. Bara ägandekostanderna som är negativa.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
den är inte så dyr att äga... min 525:a kostade inte mycket mindre att äga.

AC:n fylls om jag behåller den.

Tack för hjälpen.

__
///M som i Mugge.
Tänkte faktiiskt rent spontant ringa på din bil då jag gillar dess historik och skick. Men lilla V8:an med automat samt icke fungerande AC och begynnande rost (som dom flesta andra), fick mig till att avstå. Jag tror att bilen är en kanonaffär men inget som passar mig precis. Ärligt talat så tror jag inte det är en prisfråga, om rätt köpare infinner sig så blir den såld. Fast jag hade nog "fyllt" AC:n. Lycka till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.