|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min 735 E32 vibrerar i alla hastigheter över 70, men mest runt 120 km/h. Däcken har jag fått balanserade två gångar utan att problemet försvunnit. Är det någon som har en idé vad det kan vara? Kan det vara dåliga bussningar eller nåt sånt? Mycket irriterande på en bil som annars går väldigt bra... Tobbe, BMW 735iA -92 | |
|
Jag balanserade också två gånger + en famvagnsinställning utan resultat, sedan bytte jag till kvalitets däck. (Continental) Poff!! perfekt i alla hastigheter. |
|
|
Har du org fälgar?? PÅ min så sitter det TSW som sommar fälgar och de vibrerade som satan ett tag innan vi kom på vad det var. Centrumring saknades. Kanske värt att kolla om du inte har orginalfälgar iaf. MVH en som inte kan så mycket men försöker lära sig mer :=) |
|
|
Kolla, mittre sturstaget(mellan pittmanarmen och hjälpstyrarmen), dels kan det vara glapp i staget, dels glapp i bussninget till hjälpstyrarmen.Ger samma symptom som obalans i däcken! Lycka till! /K |
|
|
Jag har original 15-tumsfälgar med odubbade vinterdäck på nu, men jag ska ta och kolla det där staget så fort jag får tillfälle att hissa upp henne ;) Tack för tipset! Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.