|
|
|
|---|---|
Mberg |
Jag krockade med en lastbil som ni kan läsa om här på forumet.. Nu är det så att jag vet inte hur jag ska göra med bilen. Det kan nog bli svårt att fixa den eller iallafall för mig men motorn går ju väldigt bra så jag funderar på att "slänga i" den i en annan bil, tex. en amazon eller något. Går det eller är det omöjligt. Förslag på hur jag ska göra med bilen? Mycket tacksam för hjälp. |
BmwMutte |
klart det går.. men du får ju bygga om motorfästen m.m men är det nån mening att sätta i en 2.0 i en amazon då? Sälj motorn om det går. och vill du byta motor i amazonen så skaffa en större volvo motor så slipper du stöka på med motorfästen. |
| köp en likadan bil och flytta över din nyrenoverade motor. ha den du har nu som reserdelsbil samtidigt som du kan sälja delar från den. | |
Mberg |
okej, det kanske är mycket jobb med det men det vore tufft. Jag tror att jag satsar på att sälja bilen i delar eller ska man sälja den som den är? |
Gud.mp3 |
sälj den i delar, du får MKT mera pengar så, kanske tar längre tid men det är värt det |
Mberg |
jo jag tänkte det men så fick jag ett mail idag, det är en kille som säljer en 525 -93 utan motor och låda för 2500:- Det borde väl att sätta i min motor i den? |
|
Tyvärr får du ju betala försäkring som för en 525... sura pengar _______ /Chrille |
|
Mberg |
okej, det var ju inte bra. Men om man reg.besiktar den då? |
Gud.mp3 |
det kanske är inte så jobbigt eftersom den får ju mindre effekt =) , men skillnaden mellan 520 och 525 är väll inte precis enorm...eller? |
Gud.mp3 |
var bara tvungen att kolla om signaturen funka =) |
Mberg |
nej.. men det borde väl inte vara några peoblem eller? Passar det med all elektronik och sånt?? |
| Det är inte samma kabel stam i dom bilarn för i 93an är det den nya motorn. | |
Gud.mp3 |
kabelstammen och boxen är inte precis några stora problem att byta.... visst e det jobbigt, men det går |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.