AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.359

USA - Landet med de otroligt fina E38:orna..

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
USA - kollade på EbaY och kan bara förvånas av de otroligt fina E38:orna som finns där borta i väst.

Drömmen är ju helt klart denna: Länk

Helt klart den snyggaste E38:an jag sett! I nyskick dessutom, skulle vara kul att jämföra den med alla de s k lik som finns här i Sverige. Har börjat fundera på detta med att importera från USA och det blir nog det.

Kolla på dessa bilder:
Länk
Länk
Länk
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
... det var därför jag startade "Svenska fina 7serier".

Den var sjukt fin som du hittade där helt klart men gillar man en massa chromelullull så är det ingen höjdare utifrån.

Vad kostar det att ha den körklar och besiktigad här i Sverige från det att man köpt bilen över nätet?

Shipping: Only $2.500

Skicka den som ett brev så slipper man tullen eller =)
Underbart, men mycket hänger på attityden i USA. Har man en gammal E28 sköter man den ofta som en ny BMW, likadant med handlarna; de vet att det lönar sig med extra puts, ärlighet och service.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Fin =) Dom har inte snålat på däckglanset :-D till och med reservhjulet...

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
834
don-salvatore87
Kolla på denna: Länk WOW säger jag bara....
Visa användare
834
don-salvatore87
Kolla på denna kulören: Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Amerikanarna vet verkligen hur man ska ta hand om bilarna. Den blå E38:an var en riktig skönhet. Vore inte helt fel att ha en sådan i perfekt skick.

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Bmw i Usa är mer statusbil än vad det är här får jag känslan av. Jag har jobbat en del i staterna och Bmw och mercedes respekteras på ett helt annat sätt där.

Denna bilden: Länk
Är rätt kul. Skulle man använda en sådan text i sverige i en annons skulle man få hot-mail arga tfn samtal skulle jag tro.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ser precis ut som min invändigt....underbart:D!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
wendtan: hahahaha...underbar text! Helt rätt...i Sverige skulle du få brevbomber!

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
å nästan som min baktillLänk

Länk
Visa användare
834
don-salvatore87
fast när man ser de billiga E38 liken som utannonseras så försvinner lusten att köpa en E38 för bortåt 300000kr suck - känns som bortkastade pengar....
Visa användare
37
Markisen
730iA V8 -93
Dom har ju lite andra klimatförutsättningar där över.
Lättare att hålla mint på bilen där...
Verkar vara 740 som gäller. Är det för att dom vill ha V8 eller är det avgasknas på V12an?

Markis
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Att importera en 740 från USA är lär ju knappast vara någon ekonomisk bra affär med tanke på högt inköpspris, kostnad för att skeppa bilen samt svensk moms på den. Nu kostar ju en dollar bara 7,50 men det var inte så länge sedan den kostade över 10...

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Wendtan: Helt klart är det status att köra BMW och MB men även övriga europeiska bilar samt Lexus har hög status. Dom kostar ju ungefär dubbelt mot vad en lika stor Chevrolet, Chrysler eller Ford kostar. Lärde känna en begbilhandlare där och han sa att när det gäller de amerikanska märkena så tyckte han att GM generellt höll bäst kvalitet med Chrysler var klart sämst. Av alla bilar så höll han Toyota som den bästa bilen när det gäller kvalitet/driftsäkerhet men det var väl inte helt oväntat, Camry är trots allt den mest sålda personbilen i USA.

___
//Ulf
273
Pärlan
BMW 523i -96
Otroligt fin invändigt. (!)

Länk

BMW - För att det känns rätt!
don: Helt rätt...det ÄR bortkastade pengar! Det krävs ändå ytterligare 100000 kr i reparationer på en sådan sloda för att den över huvud taget skall kännas som en riktig E38! Nä minsann, en 7 serie skall vara välskött och tiptop, annars kan de va...

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Pärlan:

Inredning är otroligt fin. Håller med!

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Don-salvatore, fattar inte riktigt vad du menar när du bedömmer skick på bilar på en annan kontinent utifrån några digitalbilder med kass upplösning. Tycker att inredningen ser sliten ut på vissa av bilderna (mycket repor på träpaneler och missfärgat skinn). Har bott i USA i flera år och min uppfattning är att Amerikanska bilar i allmänhet är betydligt sunkigare än både tyska och svenska bilar. Klimatet i mellersta och västra USA är allt annat än snällt mot lack och inredning. Kan inte för mitt liv förstå varför man skulle vilja importera en nyare europeisk bil från USA..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.