AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
918

hut tömma ut kylarvätska?

Tigerr
jag har fyllt på för mycket kylarvätska i bilen. när jag har varit ute och kört en stund så står nivån mellan 'max' markeringen och locket på behållaren där man fyller på. måste jag tömma ut vattnet på något sätt, eller kommer det tryckas ut av sig själv? hur ska jag tömma ut vattnet på bästa sätt?
Carl Adam Andersén
Vet inte vad för bil du har men det brukar finnas en skruv vid termostaten, öppna den så rinner det ut.

Renovering av en M535, E28styling och annan E28 information Länk
Ik
223
Ika
525i -88
På luftningsskruven på termostathuset kan du öppna och låta det rinna ut som sagt. Annars kan du väl helt enkelt bara lossa ett klammer till nån kylarslang och drälla ur det den vägen. dock kommer du säkert behöva lufta bilen då. Så nippeln på termostathuset är att rekomendera... Lycka till

Min kärra Länk
Tigerr
det är en e34..

Ika - vart hittar man luftningsskruven och termostathuset? jag vet var kylaren sitter.. det är allt. :) hur ser det ut som jag ska leta efter, och på vilken sida sitter det?
Tigerr
jag var ute precis och letad lite efter termostathuset själv. nu såg jag att kylarvätskan bara är en 'räffla' eller markering, ungefär en cm, ovanför max. är det lönt att tappa ut vätska då, eller kan jag lika bra låta det vara? vill dock ändå gärna få reda på var termostathuset finns. alltid kul att lära sig något nytt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.