|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Andreasd! Jag har redan fixat det, det där med fahrzeugbrief . Det står bara en ägare på fahrzeugbriefet. |
|
|
Kami, som någon redan sagt så måste du ha tålamod! är jag sålde min förra bil så var det helt dött i telefon i ca tre veckor, sen ringde en kille som kom och köpte bilen samma kväll. Det var också en tre serie automat, visserligen en E30. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Det gick inte att länka annonsen. Jag fick mail från blocket som lyder så här: Tyvärr är inte den länken godkänd. Du får inte länka till konkurrerande annonssajter. |
|
|
Det måste vara något nytt för det funkade förra året när jag sålde min bil. Har även sett åtskilliga annonser på Blocket med länkar till Powerbörsen. ___ //Ulf |
|
| Lägg ut dina bilder på någon fri webplats. Exempelvis denna: Länk Tänk på att det kan bli en del SPAM om du anger din vanliga e-postadress. Skaffa ett Yahoo e-postkonto eller liknande. | |
|
kami: Hur har det gått? |
|
|
Hmm... den kanske jag är intresserad av. Kikar faktiskt på E46 Touring. Har du fler bilder du kan lägga ut? Gärna detaljer och inredning. |
|
|
Är det grupptalan för "Kommitén För Ogrundade Antaganden" eller? -" Att dölja regnummer får många att backa tillbaka inklusive mig själv". -"Varför döljer du regnr? Många tror att det är något lurt på G" När skall sådana trångsynta männsikor som ni förstå att man döjler regnumret av andra anledningar än att man är oseriös?? Det är snarare så att ni med era påstååenden får männsikor att bli misstänksamma. - Jag döljer mitt reg nummer i en annons på grund av följande: 1. Vill inte ha bilen stulen och i synnerhet inte fälgarna, lätt å kolla vart den står mha regnumret för folk som egentligen kanske inte skulle "fått upp ögonen" för bilen annars. Vet folk som blivit av med sina bilar/fälgar på detta sätt. 2. Bilen står inte på mig utan på min mor eller far. På grund av att det finns en hel del nötter till folk och de INTE respekterar de villkor man ställt i annonsen typ : Maila endast eller ring MIG på tfn nummer XXX-XXXXXX ej efter 20,00! Jo då kollar man vem som äger bilen mha reg numret, går sedan in på Hitta.se och ringer min MAMMA klockan 23,30 och undrar om hon har kvar bilen och vad HENNES pris på bilen är! Knappast uppskattat kan jag intyga... 3. Du kan som intressent ändå få regnumret av mig om du frågar efter det via telefon eller mail och med detta förfarande får ENDAST de som vill/är intresserade av reg numret för ex vis försäkringskoll mm det reda på det, ingen skyltbning med det i onödan. DÄRFÖR! -"Endast seriösa köpare" skrämmer bort spekulanter. Måste man köpa bilen om man provkört den? osv... Vad är det för fel med denna formulering?? Det står inte att man måste köpa den om man provkört den, varför antar ni det? Varför man skriver "endast seriösa köpare" (skulle eventuellt kunna omformuleras till "endast seriösa intressenter") är därför att man önskar just sådana. Alltså inga Tatte, Fnatte, provkörar leffe och Pelle Pucko, utan seriösa potentiella köpare. Vet själv när jag INTE skrivit så i en annons så resulterar det omisskännligt i : Bilskojjare, bilförmedlare, Du kompis värsta bilet vad, snabba affäret hur mycket pengen vilja byta mot guldkedja eller andra oserösa tonåringar utan körkort och pengar som undrar vad du betalt för bilen när du köpte den för 2 år sedan! Ofta kan det vara så att det som i detta fall kanske ligger en erfarenhets grundad kunskap bakom hur man valt att formulera sin annons... Så ta till er detta, begrunda det och låt det sjunka in. Inse sedan att jag högst troligt också har rätt i det jag säger och döm inte folks bilar/försäljningsobjekt sälj så lättvindigt. Mvh DORFMEISTER |
|
|
Folk tycker olika.....jag ringer aldrig på en annons med dolt regnr, det går alltid bort. Vad är det för krystad anledning att bilen står på nån annan...?? Äger du bilen eller inte?? Också en anledning till att såna annonser går bort Om du är så rädd för att få bilen stulen hur klarar du av att ställa den på gatan.....lås in den och ta aldrig fram den, nån kan få syn på den på gatan och sno fälgarna eller skriva upp regnumret..... "Endast Seriösa köpare" annonser går också bort, kan man inte sålla bort oseriösa köpare redan vid telefon, hur skall du då veta om jag är seriös eller inte?? Mats BMW CS #5847 |
|
|
Bilen står på min Mor av försäkringstekniska skäl. Knappast en krystad anledning. Läs under punkt 2 så är det förklarat där. "Om du är så rädd för att få bilen stulen hur klarar du av att ställa den på gatan.....lås in den och ta aldrig fram den, nån kan få syn på den på gatan och sno fälgarna eller skriva upp regnumret....." Just därför skrev jag:"-folk som egentligen kanske inte skulle "fått upp ögonen" för bilen annars." Alltså folk från en annan stad eller helt enkelt profissionella tjuvar som satt det i system att leta upp bilar med fin fina delar på att stjäla , har som sagt kompisar som blivit utsatta för just detta. Ang seriösa köpare tyckte jag att jag förklarade ovanför men jag skall förenkla: Med endast seriösa köpare menas med att jag inte överhuvudtaget vill att dessa individer som INTE är SERIÖST intresserade tar upp min tid med telefonsamtal eller mail. Så slipper jag "sortera ut dem" på telefon. Men lycka till med din nästa försäljning, döm bara inte andra så lättvindigt! |
|
|
Förstår din tanke men jag tror knappast dom som du räknar som mindre seriösa själva ser sig som mindre seriösa och även om dom gjorde det så skulle dom väl ändå ringa om dom ville se och eventuellt prova bilen. Det är ju lite som att sätta upp en skylt på banken "Bankrånare ej välkomna" och sedan tro att eventuella rånare väljer en annan bank pga denna skylt... ___ //Ulf |
|
|
Hmm.... vi börjar kanske hamna lite offtopic nu.... försäkringstekniska skäl = jag har inte råd att betala försäkringen själv så jag måste skriva bilen på morsan: Länk Hur vet dina kompisar att tjuvarna hittat bilen på nätet, identifierat ägaren, letat upp bilen och stulit delarna därefter? Har tjuvarna blivit ertappade och erkänt att de just hittade bilen på annons på nätet och därefter letat rätt på den och sen stulit delar? Mats BMW CS #5847 |
|
|
Rubrik: Varför är det så svårt att sälja en fin bil? Jag sålde min 523 -97 steptronic igår. Den gick på export till Finland. Det var den tredje personen som tittade på bilen som köpte den. Alla som jag hade kontakt med letade uteslutande efter svensksålda bilar som min. Sen var det ju hassoskick åxå givetvis ;-) 80 papp. Det tog 3 månader att sälja, riktigt drygt. |
|
|
En tanke som nu slog mig - är det någon som vet en FINSK sida där man kan lägga upp sin bil till? Man vet ju aldrig.... |
|
|
Dorfmeister, frågan är vem som är trångsynt, du eller vi andra. Du har inte överhuvudtaget tagit åt dig något alls av de argument som framförs utan maler endast på dina egna. Det är enkelt att argumentera emot verkligen. "- Jag döljer mitt reg nummer i en annons på grund av följande: 1. Vill inte ha bilen stulen och i synnerhet inte fälgarna, lätt å kolla vart den står mha regnumret för folk som egentligen kanske inte skulle "fått upp ögonen" för bilen annars. Vet folk som blivit av med sina bilar/fälgar på detta sätt." Det finns massor av bilar överallt att stjäla för den som vill. Visst har man en mycket speciell bil typ en z8, ferrari eller liknande kan argumentet hålla. Har man en bil under 200KSEK som det finns i parti och minut att tillgå håller det argumentet definitivt inte anser jag! "2. Bilen står inte på mig utan på min mor eller far. På grund av att det finns en hel del nötter till folk och de INTE respekterar de villkor man ställt i annonsen typ : Maila endast eller ring MIG på tfn nummer XXX-XXXXXX ej efter 20,00!" Du visar själv på att du är oseriös genom att skriva bilen på någon annan än dig själv om det är du som är brukaren. Sänder direkt en signal till mig att om säljaren kan tänka sig att fuska med det, på vilka övriga sätt kan säljaren tänkas fuska? Dessutom vari ligger det konstiga att kontakta ägaren? Som köpare tycker jag inte att man har ansvar att gissa sig till att det är en annan brukare än ägare, den ogelägenheten ingår om man arrangerar sitt bilägande på det sättet. Dock är det normalt hyft att inte ringa sent till folk förståss, men det är en helt annan fråga. "Jo då kollar man vem som äger bilen mha reg numret, går sedan in på Hitta.se och ringer min MAMMA klockan 23,30 och undrar om hon har kvar bilen och vad HENNES pris på bilen är! Knappast uppskattat kan jag intyga..." Det ingår om man vill sälja en bil att man kan bli kontaktad. Ett enkelt sätt att undvika det är att skriva telefontider. Skriver man bilen på någon annan ingår det att om man står som ägare måste stå till svars för bilen, försäljning, pbot och dyl. "3. Du kan som intressent ändå få regnumret av mig om du frågar efter det via telefon eller mail och med detta förfarande får ENDAST de som vill/är intresserade av reg numret för ex vis försäkringskoll mm det reda på det, ingen skyltbning med det i onödan. DÄRFÖR!" Du har verkligen inte övertygat mig i din argumentation. Är det dock viktigt att inte skylta med regnummret är det enklaste att ta ett kort från sidan. Själv sätter jag ut regnummret i mina annonser för att visa att jag inte har något att dölja. |
|
|
Halåååå, det finns redan en tråd som diskuterar regnummerfrågan men inte kommer någonstans. Här: Länk :) |
|
| Börjar bli lite väl mycket annonsering här på forumet. Det ploppar upp trådar var dag i stil med "Vad är det för fel med min annons" eller "Varför får jag inte sålt min bil". Detta är mitt tycke ren smygannonsering för du har ju garanterat infogat en länk till din annons. Nä såna trådar borde "gå bort" som nån så fint uttrycker sig här. | |
|
Jag tycker att värderingstrådar hör hemma här på Försäkring och Värderings forumet. Många vill ju ha hjälp med värderingar då de ska sälja sin bil, och infogar därför för enkelhetens skull en länk till sin annons /Astroboy |
|
|
Håller med Simon_en! t80196 Jag har dolt nummer pga av att jag anser att alla som bör ringa mig (vänner , bekanta och familj) självklart redan har mitt nummer. Om nån gammal kompis från förr som jag inte pratat med på 10 år får för sig att ringa en dag så är det inget jag uppskattar då det antagligen finns ett skäl till att man inte umgås längre. Gör det mig mindre seriös som säljare? Betyder det att mina bilar är i sämre skick, vanskötta eller kanske skruvade rentav? Förstår inte riktigt anledningen att inte ringa på skyddade nr. Du kanske vill utveckla det? |
|
|
Vad skall jag utveckla? Har inte debatterat nånting om skyddade telnummer vad jag vet?? Mats BMW CS #5847 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.