AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.503

Varför är det så svårt att sälja en fin bil?

Sida 1 av 3
ka
53
kami
528IA limosine -98
Jag har en bmw 320 touring 2000 som är i bra skick men jag får inte den sålt.
Vad kan det vara för fel?
Länk det vara för fel?
ka
53
kami
528IA limosine -98
Provar en gång till med länken

Länk

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Din annons ser ut som en typisk "bilskojarannons" om jag törs använda det uttrycket=)

1. Varför döljer du regnr? Många tror att det är något lurt på G..
2. Varför skriver du med stora bokstäver?
3. "Endast seriösa köpare" skrämmer bort spekulanter. Måste man köpa bilen om man provkört den? osv...

Att skriver ut ditt namn är bra. Antar att bilen är importerad, det du måste framhäva är att bilen är ärlig samt givetvis kunna styrka det, stor misstänksamhet finns mot importbilar.

Automaten kan vara ett annat aber på 3-seriebilar samt att 150 hästaren ratas av många som istället väljer 170 hästaren.

Prismässigt så tror jag nog du måste ner mot 100 kkr...
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Såg att du använder ett oreggat kontankort åxå, det klingar inte heller bra i mina öron. Köparen kommer ändå att få veta vem du är!
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Instämmer till fullo med jaken.
Hade tänkt skriva precis samma sak men var tvungen att gå och äta först och nu var det försent:(

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
kami,

att endast använda versaler ser om som om man skriker. Kombinationen Automat och 150hk 2l sexan är nog inte så poppis heller. Att dölja regnummer får många att backa tillbaka inklusive mig själv. Lycka till med försäljningen!

ka
53
kami
528IA limosine -98
Tack för svaren!
för det första står bilen på min fru så det är ingenting jag döljer.
För det andra har jag ingen oreggat kontantkort .
Det är sant att den är importerad, jag har utdrag från bmw på gjorda service i tyskland plus fullstämplad servicebok på bmw.
Jag är 100% säker att det är en ärlig bil. jag vet att jag måste ändra på texten i annonsen det ser inte bra ut, om det hjälper?

ka
53
kami
528IA limosine -98
Nu har jag ändrat texten i annonsen.
Kan denna text vara nån hjälp att sälja bilen?

Text:
*11300mil
*Mörkblå metallic
*Sportstolar
*Glas taklucka
*Digital klimatanläggning
*Sportratt med multifunktion
*Farthållare
*Sportchassie
*Elhissar Fram och bak
*Armstöd bak och fram
*6 X Airbags
*Asc+t
*Färddator
*Fjärrstyrt lås/ imobilizer
*Fällbart/delbart baksäte
*all service gjord av aukt. BMW-verkstäder
*ny skattad
*All dokumentation
*Uttagen 2000-07-21
*Ej rökare eller djur
*Full historik
*Regnr: UBS 530

Info:
import 2003 av nuvarande ägare en tidigare ägare i tyskland utdrag på gjorda service från bmw finns plus fullstämplad servicebok, stora servicen gjordes av BMW sverige okt 03. Nya bromsar runtom och nyservad.

Du bör även ha en bättre bild samt även interiörbilder. Så många bra bilder som möjligt med andra ord. Om man har en så kallad "oatraktiv" motor samt växellådskombination så får man räkna med att sänka priset lite. Överväg att sätta ut ett lägre pris, men pruta inte så mycket mer när du väl har fått en kund. Ett lågt P.O.K pris kan vara bra om bilen är lite svårsåld. Så hade jag gjort i alla fall...
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
kami,

om man söker på hitta.se så hittar man inte vem som "äger" mobilnumret i annonsen, därav min slutsats om oreggat kontantkort...

Ang den nya annonstexten så ser den kanonbra ut nu!

Prova på 115 kkr igen, kanske utan PoK om det var stendött tidigare.

Annonserar du på blocket så tycker jag det räcker med en fin exteriörbild på bilen. Vill du ha fler bilder ha en länk till dessa isället då. Att göra 3 in 1 bild med interiör gör att det blir svårare att se hur fin bilen verkligen är...tycker jag iaf..

Bilden du har nu ser bra ut.
ka
53
kami
528IA limosine -98
Jag har annonsat på nytt, Vi får se hur det går nu.
Det verkar att det är dött på begagnad marknaden nu. har jag hört från flera håll.
Jag fattar inte varför automat ska vara oatraktiv. Jag kan inte tänka mig köpa BMW utan steptronic. Det är mycket roligare och lättare köra i stan med automat men smaken är delad.
IQ
358
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Tja, BMW köps väl framför allt av folk som uppskattar sportighet, och det rimmar ju ganska illa med automatlåda. Provkörde själv kollegans nya 330 häromveckan (E46'a -05...) och jag tyckte att steptronicen var värdelös.
Du får väl hoppas på någon som vill ha ett "fint" märke :-)

"Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt"
Hagbard Handfaste
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
kami:

Jag tror att du måste "beväpna" dig med tålamod, du har bara haft bilen på annons sen 23/5. Sälj den inte för billigt...

Hur många har ringt?

Mvh
Jirar
Tycker inte att det verkar vara nåt fel på annonsen.
Tyvärr så är det så att bilen är för dyr samt att importen gör den väldigt svårsåld.
Vad är det för fel med att ha ett oreggat kontantkort, tycker att vissa här överdriver en del och kör rena polismetoderna bara för att agera spekulanter på en viss bil.
Finns ju dom som även har hemliga nr är det också fel???
Det är väl ändå bilen som skall vara i fokus och inte allt annat runt omkring.
Begagnat marknaden är just nu väldigt trög, i kombination med ett för högt pris och import på denna bil.
Att det är en aut låda på bilen är väl ingen nackdel, efterfrågas väldigt mycket idag.
Justera priset och du kommer att få den såld.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Sätt in en annons på Powerbörsen också, då kan du få med lite fler bilder. Länka sedan till Powerbörsen från blocketannonsen.

Annars tror jag inte det är några större fel på själva annonsen.
Men som andra redan skrivit, automat i 3-serien är inte så populärt.

Tyvärr är det nog bara att sänka priset om man inte blir av med bilen.

Lycka till!
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Att sälja en E46 med automat i Sth är bara plus, vad som är negativt är att den är importerad, det påverkar tyvärr andrahandsvärdet mycket starkt negativt.

Men, allting går att sälja, kanske dock inte till det pris du förväntat dig.....

Mats
BMW CS #5847
ka
53
kami
528IA limosine -98
Ja om jag ska sälja den billigt så kör jag den ett tag till, Det är konstigt att bilen ska kosta 100 000 när 320 touring utan multiratt och sportstolar kostar minst 110 000 i tyskland .

Som rob_t_j72 säger måste jag ha tålamod. 3 personer har ringt sedan jag ändrade i anonsen.

Mvh

Något som gör mig skeptiskt är att du skriver att den har en ägare i Tyskland. Av erfarenhet så visar det sig att många som skriver just så inte alls kan styrka det, jag säger inte att det är så i ditt fall men begär ut en kopia från fahrzeugbrief och skriv att du kan styrka uppgifterna så kanske skeptikerna blir övertygade.
BIlder, bilder, bilder... Bra skall dom vara, där man ser bilens färg och inredningens skick samt fälgarnas kondition. Har du ingen digitalkamera så spring och köp det lönar sig. Annonsera även på Powerbörsen där kan du ha flera bilder. Sen så gäller det att ha tålamod...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
kami:

Länk är en gratis annonssajt som du kan länka till från din annons på Blocket - där får du ladda upp 5 högupplösta bilder gratis! Det är egentligen sanslöst att man bara kan visa en bild på Blocket...

Det tog mig nästan 2 månader att sälja en Passat till lågt pris via Blocket, så det är bara att vänta, ditt pris är väldigt lågt jämfört med andra E46 Touring!

Mvh
ka
53
kami
528IA limosine -98
Tja!
Ja ska fixa bra bilder imorgon.
Jag tänkte att bilen skulle fort blir såld när jag annoserade för 115 000 men det gjorde inte det, För lågt pris är inte heller bra folk tror att det är nåt fel på bilen.
Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.