AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
845

Kan inte koda om nyckel!

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Har försökt på alla möjliga vis. Det går bara inte. Har prövat att byta tre olika moduler under baksätet, tre olika nycklar, men ingen vill programera sig. Det enda som händer är samma sak, tryker på öppna mot larmdioden och nyckeln blinkar 5ggr sedan inget, alt trycker låsa och då blinkar nyckeln oavbrutet i snabb takt.

Vad är felet?

Kan det vara så att jag inte har larmdioden som kan ta mot IR? På Länk verkar det finna tre olika. En av dem är dubbelt så dyr som de andra två.

Eller vad kan det vara för knas?

*BAWORAK*
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Trycker du på rätt knapp?
På min årsmodell är det den andra knappen (inte den som står i mektipset).
Lite mer tips: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Ja jo ErikW, tro mig jag har prövat med båda knapparna ett tjugotal ggr. Det bara går inte.

Men hur tar mottagaren emot det? Jag menar om det är så svårt att fixa tstet mot en spegel som det kan vara, kan det vara lika svårt att få ir-mottagren att ta emot eller?

*BAWORAK*
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Ska det inte gå att initiera vilken nyckel som hellst eller? Jag borde väl egentligen kunna ta tx en av dina nycklar erikW och initera den eller hur?

I tipset från "holländarna" står det ju att ska man eftermotera måste man byta ut DWA-leden mot IR+DWA-leden.

Eftersom jag eftermonterat mitt med ett kit från EBAY, kan det vara så att jag fick det utan IR+DWA men att det fungerade på ngt vis. Min ena nyckel fungerar ju, den som kom med kittet men ingen annan nyckel.

Jag har ju problem med att bilen inte larmar av när jag öppnar med nyckeln, och jag tror att problemet ligger i nyckeln, och därför vill jag pröva med en annan nyckel, men det går som sagt inte att initera den nya nyckeln. Den andra går inte heller att initera om jag byter ut mdeulen i baksätet och jag vågar inte nolla den nyckeln (ta ut battrierna i en minut) för då är ju risken att inget alls fungerar...

*BAWORAK*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.