|
|
|
|---|---|
|
När jag körde min E34 för några dagar sedan började det plötsligt höras ett skrikande skrapljud från vänster fram. Jag stannade men kunde inte se något fel genom att titta på hjulupphängningen. Vid högre hastighet övergick ljudet till att endast gnissla lite. Till slut försvann det helt. Nu hörs det bara när man backar, då mest som ett skrapljud. Till saken hör att ljudet hördes första gången ca en kilometer efter att jag hade passerat ett vägbygge där man höll på att lägga asfalt. När jag tittade var däcken klibbiga och det var svartprickigt i hjulhuset. Kan detta ha med ljudet att göra? Finns det några andra förslag på vad det kan vara för fel? Bilen bromsar för övrigt bra. Ljudet har inte med med motor eller varvtal att göra utan med rullning, det är jag säker på. Anders | |
| Lägger mina slantar på att du fått en sten innanför bromsskölden | |
|
Du har helt rätt. Jag tog av hjulet nu ikväll och där bromsskölden är som allra lägst ner mot marken hade något, antagligen en sten mellan sköld och p-ände(?), bucklat till skölden så att den gick emot bromsskivan. Jag böjde helt enkelt ut skölden lite och då försvann ljudet. Problemet är som jag ser det därmed avhjälpt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.