|
|
|
|---|---|
| Jag undrar om någon har erfarenhet av regumerat? jag har tänkt köpa 215/45/17 regumerade däck. för dem är så otroligt billiga! | |
netsix |
Det är skit..... /netsix |
Paap Reeder |
Hej! Har testat genom att köpa 1 st 220x55x390 Technik. Resultat= inte värt pengarna. Däcket kostade ca 1100:- mot 2700:- för ett riktigt. Tyvärr tog det slut 3 ggr så fort så vinsten blev minus noll! MVH /// Paap Reeder |
| JAHA! jag är tacksam för svaren! har också hört att man måste spring och balansera dom flera gånger! det blir väl att köpa riktiga däck! de är bara de att man kommer ändå att burna upp dem när det blir sommar!=) | |
|
Hejsan, jag har 205/65 15' AGI som vinterdäck, fungerar alldeles utmärkt tycker jag. De har dessutom kommit bra till i tester. För lågprofil sommardäck är jag inte lika positiv till regummerat dock. Simon |
|
|
Kan bara instämma i ovan. Har också testat regummerat med Michelin-mönster mot äkta vara och jag bedömde att det regummerade försvann nästan dubbelt så fort! Ulf W. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vinterdäck helt OK eftersom de torkar förr än de blir utslitna,och det är samma gummiblandning, Sommardäck aldrig. Möjligtvis på en vanlig bruksbil som körs lite. MVH Hasso |
|
Har du tur i spel skall du prova regumerat, annars köp kvalitet. Jag har aldrig vibrerat fram som när Jag körde på regumerat. Har också haft tur och fått helt OK däck med märket Mcripper som är regumerat. |
|
|
Tjenna jag har en polare som körde med regumerat på sin m3cab.. DÅ han va uppe i 200 flög det en bit av däcket.. Livsfarliga däck om man har snabba bilar. "See you at the Rödljus" |
|
|
-Vansinningt korkat och snålt att ha regummerade däck på en m3cab... Men på mer normala standardbilar funkar det kanon, och ryktet som säger att man måste balansera däcken flera gånger och att de nöts extremt fort är helt fel, iallafall om man kör på svenska kvalitetsregummeringar som AGI... |
|
|
Satt regummerade AGI 215/55-16 vinterdäck på min 528 när jag köpte den. Går inte att balansera bort vibrationerna. Nä, tacka vet jag kvalitetsdäck, det ska man kosta på sig om man åker en så i övrigt bekväm bil. Micke |
|
PIST OFF |
Kör med 235\40\17 AGI.Helt suveräna.Inga klagomål på dem däcken.billiga o bra. 20tum SPLITT |
| Jag kan oxå rekommendera AGI regummeringar, hade 225/50/16 på 328:an som höll 2x längre än vad märkes däck hade gjort tidigare. | |
| Jaha! tacker för många svar! jag tror regumerat har väldigt varierande kvalitet! så kanske jag ska köpa riktiga! är det sämra grepp med regumerat? | |
|
Har bara bra erfarenheter av garantiregummeringar typ AGI eller Elite (vinterdäck alltså, brukar inte heller ta upp dom i över 140 eller så). Dessa däckstommar osv är ju extra noga kollade, har aldrig haft några problem med släppta slitbanor eller obalans. Sommardäck och 200+ är en annan femma, liksom "okända" regummeringar. FP |
|
PIST OFF |
Puppe:Med AGI däcken Lyckas Jag EJ burna.Där e mycke bra grep,slitstarka också.Det är högfartsdäck med V-mönster 20tum SPLITT |
netsix |
Det finns ju en anledning till att regummerat är så billigt. Satte regummerade v-hjul på en volvo (ryyys) en gång och kunde knappt hålla mig på vägen. Däck är bland det viktigaste man har på en bil och det skall man inte snåla med, kan bli ödesdigert. Vi som bilfirma kör inte ens med regummerat bara för att komma billigare undan utan sätter på "äkta" däck. /netsix |
bmwnisse |
Som svar på frågan : Nej... Det ligger ju gamla gummirester från mestadels lastbilar efter vägarna. Har svårt att tänka mig att dessa fd. däck skulle ha varit "helgjutna"... Eller vad tycker Ni ? |
|
Vad gäller agi så funderar jag starkt att köpa en uppsättning om jag nu inte handlar från tyskland. Vad jag har hört så betalar AGI michelin stora summor pengar för att få använda deras stomme. Däcken scannas noga före tillverkning, minsta lilla skavank och de kasseras. AGI är bra. Fast hur det är med andra fabrikat vet jag inte. /johan |
|
tompanesse |
jag köpte en 730-91 i våras och det satt nya Galaxi 225/50 16" dom har gått helt felfritt är väldigt tysta spårar ytterst lite om det usel beläggning.Jag tänker ju köra slut på dom innan jag byter och då kanske man märker skillnad.Fast som dom här däcken har funkat hitills så vill det nog till om man ska märka nån skillnad.Det är väl livslängden då. |
| Jag köpte technik 235/40-17 till min fd 525:a pga det blev halva priset, och det var ju iofs en chansning men det funkade mkt bra och jag körde ca 4000mil med dom innan jag sålde bilen och det var då ca 5mm kvar och alldeles jämnt slitna,men det berodde nog mest på en korrekt framvagn. Men på en M bil är det nog inget att rekommendera men på en typ 525 som körs normalt är det inga problem.. Kom även ihåg att ni ej blir insläppt i Tyskland på regummerat dom har förbud på det där, och det är ju förståeligt att dom inte vill ha sånt på autobahn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.