AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.258

Bilen beter sig orkeslöst...

Visa användare
22
HeikkineN
325i -92
Hejsan!

Jag har ett allvarligt problem med bilen.
Den har blivit helt orkeslös jag brukade stå burna med bilen mkt skoj föressten..
Men efter en sista gång så hoppade en vakuum slang av när jag höll på att leka satte tillbaka den och bilen gick bra igen men nu så kan jag varken riv starta eller burna bilen bara dör...
Den orkar ingen ting!
Vid starter vid tex rödljus så bara skuttar bilen iväg (lite pinsamt (=)
Har letat med startgas på alla slangar och kollat erj i kontaktstycken på givare men jag hittar ingen ting.

Vet någon om det kanske är nån givare som brukar ge sig på en 318i -94..?

Mvh
Marcus
Visa användare
22
HeikkineN
325i -92
Kom igen nu nån måste veta..... =(
Vet inte om din bil har en "luftmassemätare" som mäter och ser till att bränsle/luft blandningen blir optimal.
Min passat som jag hade tidigare blev ruggigt slö när den pajade ihop. Kanske värt att kolla upp.
ot
9
otippat
BMW 318i -93
ok tack ska kolla upp

De
15
Deest
320i -85
Det bör man väl kunna se på stiftens färg, om den får fel bränsleblandning?
Visa användare
22
HeikkineN
325i -92
Jag har hittat felet själv! Slangen efter luftmasse mätaren var det ett ganska så stort hål i på under sidan. Tejpade för att testa om det var det och det var det ! Mycket glad dax att börja burna =P

Mvh
Heikkinen
parolof
då är det väl bara en tidsfråga innan du tappar bakaxeln;-)
Visa användare
586
wdac
325i -05
dröjjer nog inte länge förns din bil är slut ändå efter allt ditt burnande iaf så ;)

BMW Williams F1 Team.
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
fattar inte varför alla är så tokiga i att "burna" ? Tycker mest det känns som man står och plågar bilen. Det kanske har och göra med åldern?
parolof
mer pengar än vett? ;-)
Visa användare
22
HeikkineN
325i -92
hahaha burna är ju upphetsande för hmmm hmm =P Bränt gummi mmmmmm =) Haha hej svejs Bakaxeln kommer ryka snart ja det har börjat låta konstigt från den =)
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
När man var tonåring var det väldigt häftigt, ujujuj det måste vara en snabb bil som orkar slita loss sådär på asfalten (inte en tanke på viktfördelning och hur däcken såg ut samt skicket på dem) idag vet man bättre, desto mindre spinn ju snabbare kommer man upp i fart (ungefär).

Att sitta och pressa upp bilen på det sättet sliter mycket, iallafall på asfalt, drivknutar mår inte bra av detta, men har man ett lik som ändå ska skrotas/köras så långt den orkar och är värd väldigt lite pengar så kan det vara kul att köra slut på en bil på det sättet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.