|
|
|
|---|---|
|
18000 mil, -90, vit, ingen rost, 2 ägare, enligt regbeviset från fabrik ska det vara 170 hk? Gjordes tydligen några specialexemplar. Automat, går fint. Ser orörd ut inuti. Som ny inuti, LMM är lite trasig så den tuffar och går ojämnt på tomgång, upp och ner i varv. Vad kan den vara värd? | |
|
Låter som att det är en 325 det handlar om, de hade 170hk. |
|
|
Nej det är en 320. Men det står 170 hk i reg.beviset. Enligt ägaren gjordes specialmodeller i begränsad upplaga. Svensksåld. Motorn är inte bytt. |
|
|
Låter föga troligt att den har 170 hkr om det är en 320. 320 hade 129 hkr och några specialmodeller är jag rätt säker på inte existerar om inte föregående ägare har bytt motor till en 325 och reggat om bilen alternativt "dekaltrimmat" ner till en 320. Ang värdet så tror jag på 15' - 20' om det är en 320 och 20' - 25' om det är en 325. /Rickard |
|
|
Jag har koll på modellerna och olika nivåer på hästkrafter. Men det står 125 kw i regbeviset. |
|
|
Om det nu står 125 kw i regbeviset så är det nog en 325 du har men för att få klarhet så kan du åka till BMW och be de knappa in regnummret så får de fram all data på bilen. /Rickard |
|
| Reg nr? | |
|
jaken: Ja reg nummret. Gjorde det förra veckan på BMW Solna till min 325, fick då fram utrustningsspec, teknisk data etc. /Rickard |
|
| Gör man detta på reservdelsavd. eller på försäljningen? | |
| Rick, jag är med i ditt resonemang. Det jag menade var att philip222 skulle posta regnr i denna tråd... | |
|
Se efter själva: OWR 492 |
|
|
Verkar helskumt.... Om man knappar in chassi nr (AG19205) här: Länk ...så får man fram att det sitter en m20b20 motor. Jag tror det står fel i vägverkets uppgifter... |
|
|
Har köpt den idag. Går bättre än en 320 helt klart. Ägaren till Borgs Bil i Vällingby har ägt den under tidigt 90-tal. |
|
Carl Adam Andersén |
Du ser på blocket om det är en 2.5a Renovering av en M535, E28styling och annan E28 information Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.