|
|
|
|---|---|
|
Jag vet att ingen av allternativen är bra. men det går ju inte att beskita en E30 med en kompressormatad M50b25. så min fråga är vilket är mindre dåligt, köra obesiktad eller byta påltarna från min E30 318i som klarar besiktningen galant (båda är alpinvita tvådörrars). eller finns det något annat allternativ? no balls no baby! | |
|
byt motorn o bes. eller köra obes. 2 bilar har inte samma chassinummer dumt o åka dit A-F Racing Länk ACC Racing Länk |
|
|
Köra obes eller byta motor, är inte värt att åka på att man har bytt plåtar. Jag menar hårt straff eller betala 600kr då väl polisen kommer åt en. |
|
|
Köra obesiktigat, urkundsförfalskning är INTE poppis i Sverige. Mvh |
|
|
Okay tack för svaren då byter jag inte skyltar hehehe no balls no baby! |
|
| Hur funkar det idag med att köra obesiktat men ändå påställd och försäkrad?? vad är senariona som kan hända vid stannande av polis/olyka/m.m ?? | |
| Skit i allt vad gäller skatter och besiktning!! i detta utsugarland blir det bara vi ärliga som får lida om vi ska betala allt. men någon försäkring måste man ju ha för annars kan det bli riktigt tragiskt. och får du nog att åka med så är det bara att blåsa snutarna det brukar jag köra på iaf trots att jag inte åker raket... | |
| Du kan köra obesiktigat. Men för att kunna ha bilen påställd måste du betala skatt och för att ha den påställd måste du ha försäkring. Dvs du kan köra obes. och tar dom inte dig mer än 2 gånger på några månader brukar man komma undan med antingen tillsägelse eller 600kr i böter. | |
|
Bara säga att du är på väg till verkstad med bilen om du har den obesiktigad. mh |
|
|
jo det funkar ju att säga så på dagen men halv 4 på lördag natt?? tror du dom köper den historien då?? i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
|
Hej. Någon som någonsin blivit stoppad av polisen som kollat chassienumret? Har blivit stoppad många gånger men de har bara kollat registreringsnumret... /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
byt skyltar.. har bilen samma färg så brukar inte polisen har koll.. jag har åkt så många år utan problem.. iof. inte bmw men, men Jag vet att dom kan kolla om dom fått nåe tips att bilen e skum ** Live Fast - Die Young ** |
|
|
Mig har polisen stoppat och kollat chassienummret så risken finns juh alltid. Tur att jag inte körde 336an då iaf. //M |
|
|
Vad tror du försäkringsbolaget säger om du är inblandad i en olycka kl 0400 en lördagnatt med obesiktad bil och fel eller trimmad motor i bilen? JO - din försäkring gäller inte... Du blir personligen ansvarig för alla kostnader i samband med olyckan osv osv. Personskador kan kosta hur mkt som hälst hur länge som hälst. E |
|
|
Men om han orsakar olyckan e d väl lungt. jag kan ju plocka ner kompressor rämen då blir bioen laglig? no balls no baby! |
|
|
Om, en olycka inträffar så är det inte säkert att du är skick att plocka bort ngn rem. Bilen är fortfarande obesiktad och då kan försäkringsbolaget hävda att bilen inte skulle varit på vägen och då skulle ingen olycka inträffa... Även om risken för en olycka är liten och ännu mindre för att den skall vara alvarlig så hindrar risken mig från att konvertera. Jag vill kunna göra det lagligt, och det kan jag inte i Sverige idag. E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.