|
|
|
|---|---|
| Jag har bytt kylare i en bmw 328 96:a Hur gör jag när jag ska lufta den? Jag fyller på vatten och startar den då kommer det vatten ur behållaren, då stänger jag av bilen och sen lossar luftnings skruven. då kommer det både luft och vatten och ibland bara vatten och ibland bara luft. men det kommer hela tiden vatten från behållaren. Vad gör jag för fel?? | |
|
Som jag gjorde: fyllde behållaren med vatten! startade bilen slog igång full värme med låg hastighet på fläkten. sen medans bilen går så skuvar du upp lilla skruven som sitter bredvid påfyllningslocket på kylaren. tills det kommer vatten.. och upprepa detta några gånger.. Lycka till! --- King of the road |
|
| Tack för tipset ska prova. | |
|
Jag lånar tråden. När jag fyllt systemet och luftat genom den lilla skruven högst upp bredvid locket har jag ju också fyllt på upp till toppen av kärlet men enligt markeringarna på sidan av kärlet ligger maxnivån ungefär en decimeter ner. Bör man suga ut överskottet eller ska man tappa ut överskottet genom någon dränageplugg eller är det något annat jag missat? Tacksam för svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.