|
|
|
|---|---|
|
Så, köpte en Bmw 540 -97 idag. Tänkte höra om nån vet hur en sådan står sig mot en M3 93-95? Har Catback och chip på 540in. Uppskattad effekt? 300? 310? Även mitt första inlägg i här :) MVh Samuel | |
|
Länk Mvh Marcus |
|
|
Zontaz, jag har kollat på den här frågan flera gånger utan att skriva nåt... Anledningen är att du frågar helt skumt. 540 är ett helt underbart landsvägslok som du sitter lika bekvämt i som i din fotölj hemma framför TV:n och milen bara tickar iväg. Gott om kraft när du behöver det men annars en väldigt lugn, lågvarvig långfärdsvagn. M3 E36 är en körmaskin. Den inspirerar till aktiv körning och är direktare i styrning, chassie, bromsar och gasrespons. Den bilen är svår att köra lugnt med, det är ju så mycket roligare att köra fort. Lite äpple och päron. Om du har köpt din 540 för att rödljusrejsa har du gjort ett misstag. Visst, den är snabb men det är inte syftet med bilen. =) |
|
|
Helt klart som du säger! Jag har inte köpt 540in för att kunna vinna rödljusrace, fastän det ibland är kul. Bilen är otroligt trevlig! sen varför ja frågar om effekt mot en m3 med 286 hk är för att polarn har en sådan å skulle va kul om man kunde hänga på han.. vilket ja nästan tror man gör.. kanske inte upp till hundra, men sedan.. eller |
|
|
Varför inte ringa polaren och testa? |
|
|
har ägt både 540 e39 och är inne på min andra m3a e36.. 540n går bra men inte riktigt lika bra som m3an som faktiskt är betydligt roligre vid inspererad körning =) däremot så är 540n bättre på vägen i farter över 200,mer lugn så att säga. Men tycker du gjort ett bra val av bil och du får många roliga mil framför dig.. |
|
|
Okej jag missuppfattade nog frågan lite... Sorry... M3:an är väl en hel del lättare än 540in. Sen den är nog snabbare men det lär inte skilja så där jättemycket. Grattis till bilvalet iaf! Efter att ha ägt en (fast en E34) ett tag förstår jag inte hur folk kan köpa nåt annat än en 540... :))) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.