AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
733

Hur fixa larmet

Di
74
Divan
E36 Coupe -92
Tjena har ett problem med mitt larm den fungerar utmärkt i sig fast jag kan inte stänga av den med dosan.....
trodde det var batteriet först så jag bytte dem fortfarande samma problem. har ej bmw original.

Har dosan tappat frekvensen eller ngt ngn som har ngt förslag eller vet vart man kna vända sig

//Divan
Var med om precis samma sak idag ... larmade bilen. Gick in och handlade kom ut skulle larma av ... hände inget. Bytte batterier i nyckeln .. inget .. var inne på toyota och de testade nyckeln om den sände som den skulle och det gjorde den.... Så började det regna och jag fick traska hem med massa kassar ... det var inte skoj .. och då ska man ha ett fackmannamässigt installerat carguardalarm .. blir så trött .. ska iväg nu och öppna bilen och koppla väck larmet .. annars har jag ingen bil kvar i morrn om den står på den parkeringen eller så är den sönderslagen. Kul värld vi lever i ...!?
Di
74
Divan
E36 Coupe -92
hehe carguard samma larmsystem vilket skämt men vart ska man vända sig???? vad kan vara felet. ska kolla vad det kostar med bmw original

//Divan
Jag lyckades fixa det själv igårkväll ... gjorde inbrott i min egen bil :) .. Nej men öppnade bilen å larmet gick av. Öppnade motorhuven och det sitter ju en separat tuta till det. bara lossa en kabel till den så det blev tyst, satt bara på ett stift. Sen öppnade jag säkringsdosan och där kände jag ju vilken säkring som vibrerade, var ju den till larmet OCH blinkers. Plockade väck den och så slapp man blinkandet ... enda var ju leden på larmet som blinkade hela vägen hem ..... väl hemma så testade jag att låsa bilen med c-låset som vanligt och då funkade det, larmet resetades och allt blev som vanligt ... jag satte i säkringen och kopplade i tutan igen. Funkade som vanligt igen ..

Vet inte om detta funkar för dig men du kan ju testa, såg det som ett bättre alt. än dra ur batteriet vilket förmodligen oxå hade stängt av alarmet men var rädd att stereon skulle behöva kodas om då eller nått ... ska åka och skaffa en separat dosa till larmet nu så man kan avaktivera det utan att "bara" behöva tillförlita sig på att nyckel och c-lås ska funka ...

/Mike
Di
74
Divan
E36 Coupe -92
hmm sant jag har haft jävla massa problem med säkringarna sen larmet börja krångla mina instumentbelysning dör säkringen går till den... och det är bara den säkringen som har gått vad jag kan se får väl ta bilen till bmw och låta dem kolla genom aaaaaaarghhh får man bli lite fattig da

//Divan
hej svejs!
Kan vara så att larmet tappat nycklarna!Detta händer ibland på Car Gard larmen.
Men det är lätt fixat.Någonstans har du ju en nödavstängningsbrytare så att du kan avvktivera larmet när du har tändningen på!
När du lyckats stänga av larmet så skall du sitta i bilen med alla luckor och dörrar stängda,sen slår du av och på tändningen i snabb takt 5ggr efter 5 e gången börjar statusdioderna blinka, då sänder du med de fjärrkontroller som du vill programmera in en i taget.du ser när den tagit emot signalen för då lyser den fast en liten stund.Obs!Du måste göra detta med alla dina fjärrkontroller för den raderar tidigare inlagda fjärrar vid denna procedur.Bra att göra när man köpt en gammal bil och inte har koll på om det finns nycklar på vift,har man gjort detta kan banditerna i alla fall inte stänga av larmet. Lycka till!
Di
74
Divan
E36 Coupe -92
hehe tack min fungera bara efter tre tack tack

//Divan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.