AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
700

var blir vattnet av

BMW_M3
hej jag köpte en 328 ci för 3 veckor sen o nu så bara varnar mej lampan hela tiden om att fylla på kylarvätska när jag gör det så tar vattnet slut lika snabbt e det nån som vet var det blir av. va inne på bmw o dom sa att säljaren måste ha vetat detta men inte sagt nåt. så frågan e vad kan jag göra kan komsumentverket hjälpa mig tror ni. snackade med säljaren han sa att han inte vill stå för det de kommer att kosota o fixa bilen. känner mej riktigt blåst. ha det bra grabbar.

Carl Adam Andersén
Verkar vara något som säljarenv visste om när han sålde den. OM han kört den själv.

Med andra ord har du rätten på din sida, läs igenom köplagen §17-19 med betoning på 19.

Om du köpt bilen privat dvs.

Renovering av en M535, E28styling och annan E28 information Länk
så hade jag förra sommaren också.. fattade inte var vattnet tog vägen för jag fick fylla på hela tiden. Sen en dag tog jag bara tag i kylar slangen och tryckte på den ett par gånger. Då bubbla det till och kom upp en stor luftbubbla eller va man ska säga. efter det har det inte varit nå problem alls. Jag kan ju inte ett smack om bilar heller så jag vet inte va det var. Men problemet försvann iaf :)
BMW_M3
ja dom på bmw sa det med att säljaren måste ha vetat om det men men har varit på konsumentverket idag o dom sa att han e skyldig o betala det de kommer kosta o fixa den. tack för era svar.

BMW FÖLJER INTE UTEVECKLINGEN,,, BMW LEDER DEN

Carl Adam Andersén
Fredde79: Du hade luft i kylarsystemet :)

BMW_M3
hur blir man av med luften. kan inte så mycket om bilar hehe.

Ik
223
Ika
525i -88
Palla upp bilen högt framtill och ha bilen igång. Gärna med lite varv, ca 1500-2000rpm. På termostathuset sitter en liten ventil du kan öppna med en 9:a eller 10:s nyckel. Minns inte på rak arm. Du kan få öppna och stänga några gånger för att eliminera all luft.
När du får en konstant stråle med vätska så har du förhoppningsvis fått bort den mesta luften. Och i kärlet ska det inte bubbla nåt i vattnet.

Men som sagt kan det gå spöken i att lufta bmw:s så ge det ett par försök. Ibland kan man måsta öppna längst ner på kylaren men oftast räcker det med metoden jag beskrev.

Lycka till

Min kärra Länk
Carl Adam Andersén
Man gör som du gör och har lite flax eller så ställer man bilen i lutning och öppnar luftskruven och låter vattnet rinna ut och fylla på samtidigt tills det inte kommer någon luft ut ur skruven.

BMW_M3
så luft kan ha med att göra att man inte vet vart vattnet blir av.

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Kolla i motoroljan, i värsta fall ha du läckage i toppen och vattnet rinner ner i oljan. Eller så kan du läckage någon annanstans i toppen som gör att vattnet försvinner, men oftast finns det spår av vattnet i oljan.
BMW_M3
de kommer nog kosta skjortan o fixa det den j***a säljaren allså han måste ha vetat detta de sa till o med dom på bmw. ..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.