AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
465

Sportsystem till 323Ci 323

Mr
52
MrWeizel
323Ci -00
Hej!

Förstabilen står i garaget nu, en 323Ci -00. Det är ju inte direkt något fel på ljudet nu, men jag vill att den verkligen skall sjunga ut. Dock inget outhärdligt jetplans-ljud :P

Alltså är det jag är ute efter ett system som framhäver motorljudet mer, men det får inte bli överdrivet. Det skall fortfarande vara njutbart att sitta timmar bakom ratten i motorvägsfart.

Det skall också vara hållbart, så rostfritt är väl det bästa?

Vad rekommenderar ni här, och vad kör ni själv med?

Priset är lite flytande, men säg runt 5000kr som riktmärke kanske. Kom även med andra förslag, så jag kan ta den i beakning iaf!
Att bara byta till sportljuddämpare på M52TU är pengar i sjön då skillanden blir enormt liten.

Ersätter man däremot mitteldämparen med ett "soundrör" så låter den precis rätt enligt mina erfarenheter.

Min rekommendation blir alltså Eisenmann Sport eller Race(olika ljudnivåer) samt ett soundrör som ersätter mitteldämparen.

Länk
Länk
Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Mr
52
MrWeizel
323Ci -00
Visst känns det lockande, men det känns också som att det är lite i mastigaste laget. Sport performance 2*83mm slutrör och soundrör = >800$ + frakt :P

Det lär ju hamna på runt 7000kr att få hem det till dörren, och sedan skall det monteras också. Monteringen är något som jag inte känner mig jättesäker på, direkt. Men jag antar att det är värt pengarna?

Vad finns det för lite billigare alternativ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.