|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
bmw alpina b3 |
ringde till dom om alpina märke den som siter på bakluckan japp sa dom det tar ca 1 vecka nu nästa vecka på tisdag precis 1 månad ingenting än..dom sa vi kan inte göra någonting allt går genom bmw i tyskland så min fråga är det bmw som skiter i att skicka alpina märke .... tycker det är dåligt stil att hålla på så där mvh |
|
Uhm. Ring och tala med dem då om du tycker att M-bilar har gjort fel någonstans. Sedan kan jag intyga att när man beställer via BMW så kan det ta lång tid. Beställnignarna går ju via BMW Sverige->tyskland->alpina så det är ju inte direkt optimal kommunikationsväg. Men: "...dåligt stil att hålla på så där...", vad är det de håller på med? Tror du att M-bilar sitter och försenar din leverans med flit? /Marcus |
|
|
Har aldrig haft något problem med M-bilar i västerås, dom är trevliga och hjälper gärna till med små problem man har. Alpina är inte så vanligt, så visst kan det ta tid att få fram sådana saker. (samma i vitvarubranschen, udda prylar är svårt att få tag på och lång leveranstid =) ) /Daniel |
|
bmw alpina b3 |
darklight nej enj inte m-bilar menar bmw eller alpina i tyskland tror mer på bmw |
bmw alpina b3 |
snart 5 veckor o ingen emblem fint jävligt fint |
|
bmw Alpina B3: Jag kan hjälpa dig så du har det på ca 1½ vecka. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
Plumber |
Det är lååååååååång leveranstid på Alpinasaker. Så är det bara, inget att göra åt. |
|
Som sagt,, Jobbade tidigare på BMW.. (Norrköping) Och de har som sagt stora brister i sin kunskap om Alpina, allmänt i BMW gruppen. Oftast besitter du själv med större kunskaper om delar mm än vad de som tar emot din order har. Försök att höra av dig till Stephan,, han har ju redan erbjudit dig hjälp. Så får du garanterat ditt emblem tidigare gentemot M-bilar. Och när de hör av sig och säger att det kommit hem så kan de gått behålla det med den servicen.. Mvh.. Micke Skiöld |
|
|
Plumber: Det ska man inte acceptera. När jag beställer från min BMW kontakt i Tyskland så tar 1-2dagar innan han har det klart för transport. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
bmw alpina b3 |
hej stephan kollar på måndag med bmw är den inte där så får dom fan ha kvar den så skickar jag e-post till dig ?? ska inte ha den runda emblemen utan där det står ALPINA (på bakluckan )mvh |
|
Japp, jag förstod det eftersom de runda inte är äkta alpina emblem. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
M-Bilars personal hör till dom mer kompetenta i BMW familjen. Ibland tar det tid att få tag i en reservdel, knappast M-bilars fel. Keep your distance! |
|
|
Nej,, det är inte M-bilar fel.. De skickar i sin tur en beställning till Solna på Alpina delar och ev, support om de inte hittar klarar av att få fram delen/delarna. Och prispåslaget är enormt. Så köp via tysk återförsäljare på en gång, mycket billigare + snabbare leverans. Mvh.. Micke Skiöld |
|
bmw alpina b3 |
japp b10alpina inte är den billig dom vill ha 1350 kr mvh |
|
Ja beställde genom Jarls bilservice och hade emblemet innom två veckor, 1200:-. Mirco// Om tre veckor ska ja på Alpinas 40års jubileum:). Ska ja köpa me nå Alpina saker åt dig;). He he. Kommer bli grymt. Mvh Mattias |
|
bmw alpina b3 |
åker du dit matte skulle villa ha orginal alpina knopp men den är dyrt tror ca 2800mvh |
|
ring mig så fixar vi d:) mvh mattias |
|
bmw alpina b3 |
ok mvh |
Gemini__ |
Håller med "Clubsport", M-bilar i V-ås är faktiskt mycket bra att ha att göra med. Hoppas du fixar ditt emblem snabbt på annat håll iaf. Mvh: Thomas |
|
Servicechefen på M-Bilar är en av dom mest prisbehängda servicekillarna i Sverige. En av dom trevligaste personerna jag känner. Keep your distance! |
|
bmw alpina b3 |
ok ingen emblem än m-bilar fick svar från bmw i tyskland att amblemet skulle komma till bmw malmö denna veckan så har jag tur får jag den på tisdag nästa veckan (6 veckor ojojoj) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.