|
|
|
|---|---|
|
efter att jag har haft plattan i mattan 3 eller 4 växlar så slår boxen om till nödläge ! Jag har fått tipset att det kan vara bränslepumpen. för att kolla den måste jag veta vad det skall vara för tryck. är det någon här som har koll ? Tosse | |
|
Välkommen till forumet! Tyvärr har jag ej vetskap om din fråga men en annan sak som ofta strular på M5:orna är luftmassamätarna.Det kan medföra att motorstyrningslampan tänds. Kolla länken! Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
5 bar ska pumpen ge i drifttryck. ///MVH Hasso Länk |
|
Tackar för tipsen, bra detaljerad info om lmm.återkommer efter jag testat Tosse |
|
|
hej petert jag har heft smma problem,bytat delar titt som tätt ,här kommer en lista innan ja lyckades hitta felet lambdasond,bränslepump,kammaxelgivarna,tändspolarna + massa annat men det visa sej vara luftmängdm.båda två.Hoppas du får ordning på det. |
|
|
hej mr.m5. det verkar vara mycke bekymmer med lmm, prövade du att rengöra dem innan du bytte ? Tosse |
|
| 6 bar er pumpen på, bilen skal ha 5,2 eller 5,3bar. Min tok slut for en uke siden, og da ga den ca 3bar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.