|
|
|
|---|---|
|
Är det samma box till 535 E34 som till 735 E32, har det någon betydelse om det är aut eller inte? Det gäller min 535-89 som går konstigt på tomgång,men drar jag på ac´n så går den mycket bättre...börjar att lessna på det här nu. //Morgan Alpina Club Schweden Länk | |
|
Ja jag tror det är samma, inte helt säker men nästan. Tyvärr tror jag det är skillnad mellan manuel och automat. //Simon |
|
|
Hittade det här: 535i 3.4/3.5 litre 85-94 Bosch nr 0 280 203 027 735i 3.4 litre 82-84 Bosch nr 0 280 203 018 735i 3.4 litre 85-94 Bosch nr 0 280 203 027 fanns dock ingen uppgift på man/aut. FAF |
|
|
Typiskt,jag vet om 2st 735or där jag bor men båda har autoburkmat. Är det nån annan här i Småland eller södra Östergötland som har en man 535 e-34 som man kan prova med... //Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
FAF:Det låter ju förträfflig tack så mycket. //Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
De där numrena kan väl inte stämma? Minns att min slutar på 179 och jag har automat, sen måste det ju vara skillnad mellan de åren du skriver, t.ex katalysator kom, pulseair försvann osv osv. //Simon |
|
|
Men om numrena stämmer så ska det väl funka? Boxen sitter väl på höger sida i motorrummet under locket med 4 stjärnskruvar? //Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Jepp där finns den, stämmer numrena så passar den //Simon |
|
|
Numren ovan är för Luftmängdmätaren till given bil. Styrboxen för 535 E34 o 735 E32 slutar som sagt på -179, det går oxå bra med en box från en automat på en manuell bil! ///Magnus |
|
|
Tack allihopa... //Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Men är verkligen automat och manuell styrbox samma? Jag har läst nån tråd där trimchip till manuell 535 inte passar till 535 automat, utan de krävs ett enkomt chip. //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.