|
|
|
|---|---|
|
På min 320 E36 har centrallåset på senare tid hoppat upp så fort man låser, verkar inte som den kopplar att låset ska stanna nere. får låsa 10-15 gånger innan den stannar låst. har haft bilen inne på Bmw och fått micro omkopplaren bytt, hjälpte inte alls. felet återstår, börjar tappa hoppet. har någon ett förslag, eller varit med om samma problem på sin E36a? Live your dream, fuck the mainstreem. | |
|
Jag har precis drabbats av samma fel sedan ett par dagar. Jag har inte hunnit felsöka. Tips ? |
|
|
Når hopper opp i det man låser, tyder det på at bilen tror at en av dørene\bagasjeluken er åpen. Fungerer cupelyset som det skal? Feilen forårsakes som oftes av dårlige\defekte microbrytere, men kan også være ledningsbrudd en plass. Å sjekke ledningene til bagasjeluken kan være en bra plass å starte på :) Lykke til! |
|
| i c-låsmotorenheten finns det switchar som kan strula | |
|
Har haft problem med ljuset i cupèn, har den avstängd. vad i bagage luckan kan det vara? kabel brått? Live your dream, fuck the mainstreem. |
|
|
Jag har inte hittat något kabelbrått eller kabel som verkar "trött". Troligtvis är det något med den där microbrytaren eller vad den heter. Köper man en ny sådan eller hittar man en på skroten? Det känns som om det kan vara ganska dyra saker ? Eller ? Jag är ingen el snubbe så jag måste nog lämna bort jobbet, vad kan man räkna med för kostnad ungefär om det är microbrytaren ? Pinsamt att stå och låsa bilen i 2min varje gång innan den är låst..... |
|
|
Jag har inget kabelbrått vad jag kan hitta men innerbelysningen funkar inte som den skall. Har det något med dörrströmbrytaren att göra? Eller är detta ett klockrent microbrytar fel? Tacksam för alla bra svar. |
|
parolof |
vet inte hur det är på din 316 men på min styrs innerbelysningen av dörrkontakten |
|
Kupelyset tänds inte när man öppnar eller stänger dörren. Men det har kanske inte något samband med c låset? I så fall måste det ju vara det vara något fel på switcharna i c låsmotorenheten ? Det är verkligen frustrerande och genant att behöva lås ca 15 gånger innan bilen förblir låst. Fast var tioende gång man tror man får stå och lås 15 gånger så låser den sig på första försöket- dvs det glappar ordentligt där felet är. Frågan är ju bara hur man löser detta problem utan att köpa ny bil :) |
|
parolof |
Har du inte sett den här tråden, samma problem ju Länk |
|
Jag går genast ner till bilen och skall undersöka dörrströmbrytaren ...... Tack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.