|
|
|
|---|---|
|
Jag vet vad alla säger, att det inte funkar att besiktiga en 318i E36 från 92 med en M43 motor, men min gamla M40-trotjänare har blivit skrot och jag har en urfräsh M43:a liggandes, med låda, databox och så. Motorerna är ju i princip likadana, förutom annorlunda topp, kamkedja och att tändsystemet är lite annorlunda så som jag förstått det. Hur som helst, funkar det att lyfta ur den gamla och slänga i den nya? Vad behöver jag tänka på och vad exakt är det för grejer jag MÅSTE ha från den nya motorn (kabelstam, databox etc.) för att bytet ska funka överhuvudtaget? Har kollat runt lite och grenröret ser ut att vara samma, avgassystemet är typ likadant, motorfästen och allt det med. Så, jag behöver era åsikter då min motor hostar sig framåt och inte har mkt mer att ge. Tacksam för svar! | |
|
Utan att veta specifikt vilka detaljer som skiljer så är det bäst att flytta över allt som har med motorstyrningen + avgasrening att göra - LMM, databox, samtliga givare, insug, grenrör + lambda + kat osv... Nya packningar till insug + avgas är bra att byta. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.