|
|
|
|---|---|
|
Hur svårt är att byta den bakre bärarmsbussningen och hur dyrt? (för att bli kvitt klonkljud) Har redan bytt det övre stötdämpar fästet, utan någon förbättring. Bärarmsbussning och bakvagnsbussning = samma sak?! Är tacksam för idéer vad det kan vara som orsakar klonkljudet! MVH/Per | |
| kolla här: Länk är det samma bussning vi menar? | |
|
Speciella pressverktyfg är att föredra vid denna typ av bussningsbyte har jag fått information om. Så jag lämnade in min 328:a för ca 1,5 år sedan på Jarls Bilservice i Helsingborg och det kostade 1500kr inkl. bussningar. Det tycker inte jag är så farligt dyrt. Bilen upplevdes mycket styvare efter jobbet! Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
| Jag bytade min själv, faktiskt inte svårt sen man plockat av allt runt om. Hade kanske bara tur att min gick så lätt av och den nya så lätt i. | |
|
Ferlin: Det är möjligt att det är samma bussning som vi menar. Har du bytt denna själv? jimmy: lämnade du in din 328a pga klonkljuden? |
|
|
vilken modell är det e 30 eller e36 eller nyare .. minn systers killa och jag bytte på min .. och det gick himla bra att göra det .. visst den första tog väl lite tid men sedan på andra sidan flöt det på bra och då bytte jag de främre länkarmsbussningarna bak... de andra bussningarna är det inte dom som även kallas silentblock???? Bimmer |
|
| Nej, jag har inte bytt den ännu..men om allt går som planerat görs det i helgen! Det är MYCKET nödvändigt då jag igår såg att mitt högra däck har slitits rejält (typ slicks)..bakvagnsinställningen är helt fel. Jag letar efter mektips till byte av dom här bussningarna, jag hojtar om jag hittar nåt bra. | |
| Det är en e36, och jag lär väl byta dem snarast antar jag! vad kostar det att köpa nytt silentblock? | |
|
Antagligen är det bussning som sitter i bärarmes infästning i karossen. Vanligt fel:-) Bussningen kostar typ 150kr men ett h-e att byta utan rätt verktyg. Sen måste du ändå lämna in den för 4-hjulsinställning. Försökte först själv men slutade med att jag monterade ihop det hela och lämnade in det på verkstan. Kostaden 2800 kr inkl 4-hjulsinställning. Hjulinställning var halva kostnaden |
|
|
Okey tack för alla tips mm. Ska väl försöka att byta dem nu i veckan om jag hinner.. Är det något som bör åtgärdas omedelbart? Alltså, är det något som kan skada bilen? MVH |
|
| Det skadar inte bilen. Jag bytte själv och det var inga större bekymmer, lättare än att byta spindelleder fram i alla fall. | |
| Okey! Tack då vet jag =) | |
|
Jag har bytt bussningarna nu, tog ca 4 tim för båda sidorna...det var inga större problem, det enda som var lite knepigt var att få dit dom nya bussningarna. Har du några frågor är det bara säga till. Härligt att ha en klonkfri och stabil bil igen :) |
|
|
ferlin: Det var alltså bärarms bussningarna bak som du bytte? MVH |
|
| Japp, bussning nr 4 på denna bild: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.