AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.713

E46 - bussning bakvagn

fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Efter att ha bytt bakhjulslager och fått känna mig nöjd med bilen i ungefär fem minuter dyker nästa problem upp..en bussning i bakvagnen är helt slut! Detta visade sig genom ett rejält slamrande ljud från höger bak när man körde över ett skarpt gupp. Efter att ha hissat upp bilen och kikat såg jag att bakre länkarmen(?) låg mot karossen på högra sidan. Kan inte tänka mig att det är speciellt nyttigt då hela bakaxeln måste ändrat läge, bussningen såg ut att ha havererat totalt. Det är bussning nr 4 på Länk

Själva bussningen kostar 129kr men att lämna in bilen på BMW skulle kosta skjortan, är det någon som bytt denna bussning på sin bil? Går det att pressa in bussningen utan att plocka ner hela "benet" tex? Alla tips mottages varmt
Hej det där ser ju ut att vara den så kallade bärarmsbusningen .. men det sär väldikt olik ut med e36 på e36 är det ingen större svårighet att byta den jag och min systers kille fixade min men visst lite uppfiningsrik fick vi vara med hjälp av en mutterdtragare fick vi den på plats men det såg inte ut som på sprängskissen du länkade till .. men jag tycker det ser ut som om det är en bult som håller den där .... ja svårt att säga när man inte ser den på riktigt

Bimmer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.