|
|
|
|---|---|
| Någon som vet vilka värden SI-kondensatorerna har?Bra att veta så man kan inhandla dessa innan man river...Bilen jag pratar om är en 735:a 87:a,Tacksam för svar. | |
|
Varierar med när bilen är tillverkad, men här är de värden som gäller fram till 2/89: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Tusen tack för ett snabbt svar :=)) | |
|
kan tilläga att jag köpte mina på ELFA i swthlm o betalade 3.50 :- ..//zacka |
|
|
Jag köpte också de billigare komponenterna, de fungerar fortfarande (1,5 år). Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Har bytt kondningarna nu,men inte hjälpte det mig :=(( tank och tempmätare funkar inte likaså färddatorn...Några tips? Känns inte rätt att bara köpa ett nytt instrument om jag inte vet att det är det som är felet... | |
|
check kontrollen kan funka, men kanske dina lampor är trasiga o med brända lampor så lyser inte displayen soppa mätaren kan du testa med att kolla kontakten vid tanken temp mätarens kontakt sitter vid termostaten i motorummet, ta bort den o kolla ev kabel brott, rost i stiften osv... köpte du rätt kondingar då ? Mvh zacka |
|
| Köpte rätt kondningar,Det konstiga är att allt kan funka plötsligt för att sedan lägga av igen...Idag är det hastighetsmätaren och tankmätaren som inte funkar...Blir inte klok på detta...blir nog att hitta ett bättre beg instrument och hoppas att det funkar... | |
|
Kanske kan vara lödningar som släppt i instrumenthuset? mvh Erik Min: Länk |
|
|
Har nu gått igenom alla lödningar på kortet,bättrat på de som var dåliga men inte blev det bättre.....Så fick tag på ett annat instrumenthus som jag vet fungerar,satte i detta och inte ens detta fungerar?! Samma fel endast hastighetsmätare och varvräknare funkar...Finns det något annat som har samband med detta fel? Vad säger besikningen om att vägmätaren inte funkar? Alla varningslampor funkar så kanske man kan rulla in på besiktningen iaf? Men vill ju få allt att funka som det ska,så alla tips och råd är varmt välkomna... /// Ola |
|
|
Låter som du har avbrott i någon av kontakterna eller sladdarna. Besiktningen bryr sig inte om vägmätaren. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Låter mindre roligt med ett kabelbrott :=(( Någon som vet vad de fyra olika kontakterna går till? Vilken som skulle vara mest troligt att det kan vara fel i?Vill gärna ha igång temp mätaren iaf,känns viktigast... /// Ola |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| men har du kollat som jag skrev tidigare att kolla kontakten vid termostaten o kontakten vid tanken ? | |
| Har kollat kontakterna och mätt att det inte är brott på ledningarna dit iaf,kollat alla lampor i instrumentet oxå...Men utan lycka så är förmodlingen ett kabelbrott...Tog hem pdf filen igår,men är inte så duktig på schema läsning att jag klarar ut detta...Någon som kan hjälpa mig med att "förenkla" och säga vilket schema jag ska titta på och vilka ledare det skulle kunna vara brott på? | |
| Har nu efter tre veckor nästan gett upp hoppet om att få instrumentet att funka,hade en annan 735:a här igår och provade att byta instrumentet och ingen skillnad...Mitt instrument funkade perfekt i den andra...Finns det någon kontakt någonstans son kan lossna?Finns det någon styrbox som kan ha med detta att göra?Kan man koppla in extern temp och tankmätare ist? isof var tar jag ut signalerna?Tacksam om någon har något tips,har tömt ut allt jag kan tänka mig.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.